Nordnet lanseeraa vipua sisältävän kansainvälisen rahaston

Nordnet tuo markkinoille uuden Nordnet Maailma Indeksi 125 -rahaston. Rahaston julkaisee Nordnetin rahastoyhtiö Nordnet Fonder, joka yhdessä JP Morgan Mansartin kanssa hallinnoi rahastoa.

Nordnet Maailma Indeksi 125 on kansainvälinen rahasto, joka sijoittaa yli 700:n suurten ja keskisuurten yhtiön osakkeisiin 23 maassa. Rahaston laajan hajautuksen takia sijoittajan riski jakautuu monelle toimialalle ja maantieteelliselle markkina-alueelle, minkä ansiosta rahasto ei ole kovin herkkä yksittäisten maiden tai sektoreiden markkinaliikkeille. Rahaston suurimmat omistukset ovat Microsoft, Alphabet, Nvidia, Tesla ja Eli Lilly.

Rahastossa on sisäänrakennettu vipu, jonka tavoitteena on tuottaa 1,25-kertainen tuotto tunnettuun kansainväliseen MSCI World ESG Leaders Index -indeksiin nähden, pois lukien vipuvaikutuksen luomiseksi otetun lainan kustannukset.

Nordnet Maailma Indeksi 125 on ensimmäinen koko maailmaan sijoittava vipua sisältävä indeksirahasto.

• Tuntuu hienolta julkaista jälleen uusi, oman rahastoyhtiömme rahasto markkinalle. Nordnet Indeksirahasto Maailma ESG on aiemmin löytänyt jo yli 50 000 suomalaisen sijoittajan salkkuun. Nyt sijoittajilla on enemmän valinnanvaraa, kun Nordnet Maailma Indeksi 125 on saatavilla, sanoo Suvi Tuppurainen, Nordnet Suomen maajohtaja.

Rahaston vuosittainen hallinnointipalkkio on 0,49 %. Rahaston arvo määritellään päivittäin, ja siihen voi sijoittaa joko kuukausisäästämällä tai kertasijoituksina. Pienin sijoitussumma rahastoon on 15 euroa.

Rahasto pyrkii jäljittelemään MSCI World Leaders ESG Leveraged 1.25 Select Index -indeksiä. Viimeisen viiden vuoden aikana tuon indeksin keskimääräinen vuosittainen tuotto on ollut 8,7 %. Vastaava luku kuluneen kymmenen vuoden ajalta on 9,60 %.

• Nordnet Maailma Indeksi 125 -rahastoon sisältyy suhteellisen korkea riski ja se sopii sijoittajille, joilla on pitkä tai keskipitkä sijoitushorisontti. Lyhyin suositeltu aika rahaston omistamiseen on viisi vuotta, sanoo Tuppurainen.

Nordnet Maailma Indeksi 125 -rahastoon voi tutustua osoitteessa nordnet.fi/maailma-125

Lisätietoja antaa:
Suvi Tuppurainen, Nordnet Suomen maajohtaja: 050 380 3877, suvi.tuppurainen@nordnet.fi

Nordnet on digitaalinen pankki säästäjille ja sijoittajille. Toimimme Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Tarjoamme asiakkaillemme käyttäjäystävällisen palvelun, laajan valikoiman sijoituskohteita ja edulliset hinnat säästötavoitteiden saavuttamiseksi. Tutustu meihin tarkemmin: www.nordnet.fi, www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no ja www.nordnet.dk.

Avainsanat: