Nordnetillä ennätyskasvu asiakasmäärässä Suomessa

Nordnet julkistaa tänään kolmannen kvartaalin tuloksensa. Suomessa asiakasmäärän kasvu on edelleen voimakasta, ja heinä-syyskuussa 2016 tehtiin uusi asiakasennätys kvartaalitasolla. Kokonaismäärä kasvoi 6 000 uudella asiakkaalla.

Kolmas kvartaali oli nousevien osakekurssien aikaa maailmassa. Kurssit laskivat kesäkuun Brexit-kansanäänestyksen jälkeen kesän pohjanoteerauksiin, mutta ovat nousseet sen jälkeen. Helsingin pörssissä nähtiin huomattava 9,1 prosentin nousu heinä-syyskuun aikana. Asiakasmäärä kasvoi Suomessa 15 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Kolmannen kvartaalin 2016 aikana asiakasmäärä kasvoi 6 000 asiakkaalla, mikä on suurin kasvu koskaan yhdellä kvartaalilla ilman yritysostoja.

- Uskon, että kasvumme johtuu jatkuvasti parantuneesta palvelutarjonnasta. Kannatamme avoimuutta, mikä tarkoittaa meille toiminnan läpinäkyvyyttä, asiantuntijoiden näkemysten esiintuomista ja selkeää viestintää tuotteisiin, kuluihin ja ehtoihin liittyen, sanoo Niklas Odenwall, Nordnet Suomen maajohtaja.

Kurssinoususta huolimatta piensijoittajat ovat olleet suhteellisen varovaisia pörssissä. Kauppojen lukumäärä väheni suomalaisten asiakkaiden keskuudessa yhdellä prosentilla verrattuna tammi-syyskuuhun 2015. Yhä suurempi osa asiakkaista sijoittaa Nordnetin kautta rahastoihin, minkä vuoksi asiakaskasvu ei näy pelkästään pörssikaupoissa.

Rahapodi, Nordnetin oma podcast säästämisestä ja sijoittamisesta, saavutti 10 000 viikkokuuntelun rajan ja nousi iTunesin listalla suosituimpien podcastien kärkeen.

- Panostamme paljon siihen, että voimme inspiroida säästäjiä ja sijoittajia. Rahapodi on siinä entistä tärkeämmässä roolissa ja sen suosio kasvaa jatkuvasti. Podcastiä tekevät talousasiantuntijamme Martin Paasi ja yhteistyökumppanuuksista vastaava Miikka Luukkonen. Aiheet vaihtelevat indeksisijoittamisen perusteista ajankohtaisiin aiheisiin ja vieraisiin. Suuri osa sisällöstä tuotetaan kuulijoiden toiveiden pohjalta, sanoo Niklas Odenwall.

Nordnet-konsernin liikevoitto tammi-syyskuussa laski 22 prosenttia edellisvuoteen verrattuna johtuen korkokatteen ja palkkiotuottojen laskusta. Yhteenlasketut asiakasvarat nousivat 225 miljardiin Ruotsin kruunuun, mikä tarkoittaa 21 prosentin kasvua verrattuna viime vuoden syyskuuhun. Samana aikana Nordnet-konsernin asiakasmäärä kasvoi 15 prosenttia.

Lue koko kolmannen kvartaalin raportti http://nordnetab.com/investors/investor-overview

Lisätietoja antaa:
Niklas Odenwall, maajohtaja, Nordnet Suomi
puh. +358 40 565 6043, niklas.odenwall@nordnet.fi

Nordnet on pohjoismainen pankki, jonka kautta voi sijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Nordnetin tavoitteena on antaa asiakkaille työkalut omien sijoitustensa hallintaan ja olla pohjoismaisten säästäjien ja sijoittajien ykkösvalinta. Nordnet AB on listattu Tukholman pörssiin. Tutustu meihin osoitteessa www.nordnet.fi tai www.nordnetab.com.

Avainsanat: