Nordnetillä kaksi miljoonaa asiakasta – juhlii tarjouksilla

Nordnetissä on ylittynyt kahden miljoonan pohjoismaisen asiakkaan raja. Yhtiö on kaksinkertaistanut asiakasmääränsä vuodesta 2020. Vuoden 2024 aikana lähes 140 000 uutta sijoittajaa on avannut asiakkuuden Nordnetiin.

- Kaksi miljoonaa pohjoismaista yksityishenkilöä ja yritystä on valinnut Nordnetin säästämisen ja sijoittamisen alustakseen. Olemme siitä ylpeitä, mutta nöyriä. Nordnet aloitti toimintansa vuonna 1996. Ensimmäisen miljoonan asiakkaan tavoittaminen vei 24 vuotta. Viimeisen neljän vuoden aikana olemme kaksinkertaistaneet asiakaskuntamme ja Suomessa asiakkaita on jo 600 000. Haluan kiittää kaikkia asiakkaitamme luottamuksesta, jota he osoittavat meille joka päivä, sanoo Nordnet Suomen maajohtaja Suvi Tuppurainen.

Eniten asiakkaita Nordnetillä on Suomessa, jossa yhtiö saavutti tässä kuussa 600 000 sijoittajan merkkipaalun. Luku vastaa 30 prosenttia asiakaskunnasta. Tanskassa ja Ruotsissa on asiakkaita noin 500 000, mikä vastaa 24 prosenttia per markkina. Ja Norjassa yhtiöllä on yli 430 000 asiakasta. Nordnetin asiakkaiden keskimääräinen salkku on arvoltaan 42 000 euroa ja keski-ikä 40 vuotta.

- Suomessa kasvun taustalla ovat olleet kuluttomat ja matalakuluiset indeksirahastot, mahdollisuus ETF-kuukausisäästöön, joustava kaupankäyntiluotto, edistykselliset verkkopalvelu ja mobiilisovellus sekä aktiivista osakekaupankävijää tukevat työkalut ja raportit. Iso merkitys on ollut myös Nordnetin tarjoamilla koulutuksilla, kaupankäynti-ideoilla ja sijoittajayhteisön rakentamisella, toteaa Suvi Tuppurainen.

- Kaksi miljoonaa asiakasta on tärkeä etappi, mutta meillä on vielä paljon tehtävää pohjoismaisilla sijoitusmarkkinoilla. Nordnetillä on potentiaalia vaikka mihin ja teemme panostuksia uusiin asiakasryhmiin. Viime syksynä lanseerasimme Suomessa markkinoita puhuttaneen uudenlaisen sijoitusvakuutuksen ja vuodenvaihteessa tuomme Tanskan markkinoille Livrente-tuotteen. Useammassa maassa on luvassa uusia satsauksia mm. Private Banking -asiakkaisiin, kertoo Suvi Tuppurainen.

Kahden miljoonan asiakkaan virstanpylvästä juhlitaan tarjouksilla nykyisille ja uusille asiakkaille. Kahden päivän aikana 22.–23.8.2024 asiakkaat voivat käydä kauppaa 16 valitulla osakkeella ilman välityspalkkiota. Nämä osakkeet ovat kaksi omistetuinta osaketta kultakin kahdeksalta markkinalta, joille Nordnet tarjoaa sähköistä kaupankäyntiä. Lisäksi kaikki uuden asiakkuuden Nordnetiin viimeistään 30.9.2024 avanneet saavat salkkuunsa 20 euron arvosta osuuksia Nordnet One Tasapaino -rahastoon. Lisätietoja kaupankäyntitarjouksesta nordnet.fi/2m-freetrade ja uusasiakastarjouksesta nordnet.fi/2m.

Lisätietoja antaa:
Suvi Tuppurainen, Nordnet Suomen maajohtaja: 050 380 3877, suvi.tuppurainen@nordnet.fi

Nordnet on pohjoismainen pankki, jonka kautta voi sijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Nordnetin tavoitteena on antaa asiakkaille työkalut omien sijoitustensa hallintaan ja olla pohjoismaisten säästäjien ja sijoittajien ykkösvalinta. Tutustu meihin osoitteessa www.nordnetab.comwww.nordnet.sewww.nordnet.nowww.nordnet.dk tai www.nordnet.fi.

Avainsanat: