• Nordnet/

Nordnetin Oksaharjulta jo viides sijoituskirja: Miksi vielä yksi kirja arvosijoittamisesta?

Nordnetin osakestrategi Jukka Oksaharju ja kirjailija, pörssitoimittaja Karo Hämäläinen kirjoittivat vuoden 2016 myydyimmän kotimaisen sijoituskirjan Sijoita kuin guru. Vuoden 2017 hitiksi nousseessa Laatugurussa he saivat rinnalleen suomalaisessa suuryrityksessä työskentelevän sijoitusbloggaajan Random Walkerin. Arvoguru on kolmikon tuorein anti suomalaisille sijoittajille.

Edullisten osakkeiden ostaminen on finanssimaailman tunnustetuin strategia. Suomessa on pääosin kirjoitettu vain klassisesta arvosijoittamisesta ja käsitetty monta asiaa väärin. Nykypäivänä toimii lähinnä moderni arvosijoittaminen. Arvoguru jatkaakin siitä, mihin tähänastiset arvosijoittamista käsittelevät perusteokset ovat jääneet. Tunnuslukuihin pohjautuvasta mekaanisesta seulonnasta astutaan ratkaiseva askel sijoituskohteiden analysoimiseen.

-          Tänään pörssissä ei juuri löydy ostettavaa, jos tavoitteena on poimia yritysten nykyomaisuuteen tai nykytulokseen nähden halpoja sijoituskohteita. Arvoguru laajentaa suomalaisten käsitystä arvosijoittamisesta kuvaamalla ne tekijät, joiden varassa yrityksen tulevaisuudelle voi antaa arvoa, kertoo Nordnetin osakestrategi ja sijoituskirjailija Jukka Oksaharju.

-          Halpojen osakkeiden etsiminen on luonteenomaista suomalaissijoittajille. Viimeaikaistenkin kaupankäyntitilastojen valossa on selvää, että sijoittajat uskovat parempaan tulevaisuuteen ja sijoittavat notkahduksissa vastavirtaan. Siksi uskon kirjan vahvaan menestykseen, toteaa Nordnet Suomen maajohtaja Suvi Tuppurainen.

Esipuheen kirjaan on kirjoittanut Sammon konsernijohtaja Kari Stadigh.

-          Brexit, Putin, Pohjois-Korea, Trump, EKP:n korkopolitiikka, Italian talous, Facebookin tietovuoto ja niin edelleen. Vuoristorataa riittää sijoitusmarkkinoilla – viisas valitsee arvosijoittamisen, toteaa Kari Stadigh.

Arvogurusta sanottua

-          "Kattavin ja innostavin perusteos suomeksi!" –Kjell Forsén, Vaisalan toimitusjohtaja

-          ”Mainiot esimerkit ovat kirjan suola!” –Ari Lehtoranta, Caverionin toimitusjohtaja

-          ”Antoisa ja silmiä avaava!” –Matti Lievonen, Nesteen toimitusjohtaja

-          ”Tekijöiden vahva osaaminen vakuuttaa lukijan!” –Jukka Moisio, Huhtamäen toimitusjohtaja

-           ”Erittäin hyvin kirjoitettu!” –Mika Vehviläinen, Cargotecin toimitusjohtaja

Ennakkoon kirjaa on painettu jo 8 000 kappaletta. Arvoguru-kirjan voi tilata Nordnetin kautta www.nordnet.fi/sijoituskirja.

Lisätietoja antaa:

Jukka Oksaharju, Nordnet Suomen osakestrategi ja sijoituskirjailija