Suomi asiakasmäärällä mitattuna Nordnetin suurin maa

Nordnet on julkaissut tänään osavuosikatsauksen tammi–maaliskuulta 2021. Katsaus löytyy kokonaisuudessaan osoitteesta www.nordnetab.com.

Vuoden ensimmäinen neljännes oli Nordnetille menestyksekäs. Kolmen ensimmäisen kuukauden aikana 43 400 sijoittajaa avasi Nordnet-asiakkuuden Suomessa – luku on 20 % prosenttia korkeampi kuin vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä. Nordnetin asiakasmäärä oli maaliskuun 2021 lopussa Suomessa 421 000 ja ohitti asiakasmäärän Ruotsissa.

• Suomalaiset asiakkaat tekivät vuosineljänneksen aikana 4,4 miljoonaa kauppaa, mikä on kaikkien aikojen ennätys yhden vuosineljänneksen aikana. Asiakasvarojen yhteenlaskettu arvo on nyt 126 miljardia Ruotsin kruunua. Taloudellinen tuloksemme heijastaa samaa vahvaa kehitystä, jonka näemme asiakasmäärän kasvussa ja sijoitusaktiivisuudessa. Vuosineljänneksen liikevoittomme oli Suomessa 181 miljoonaa Ruotsin kruunua – ylivoimaisesti paras tulos Nordnetin historiassa, kertoo Nordnet Suomen maajohtaja Suvi Tuppurainen.

Vuosineljänneksen kohokohtia Suomessa

• Ennätyksellinen määrä uusia sijoittajia, 33 prosentin vuotuinen asiakaskasvu Suomessa 421 000 asiakkaaseen.
  • Saavutimme 400 000 asiakkaan ajan ja nousimme asiakasmäärällä mitattuna Nordnetin suurimmaksi maaksi.
  • Korkea nettosäästöaste ja uusi asiakasvaraennätys, 126 miljardia Ruotsin kruunua.
  • Osakesäästötilien asiakasvarat ylittivät 10 miljardin kruunun eli yhden miljardin euron rajan.
  • Ennätysmäärä kauppoja yhden vuosineljänneksen aikana ja kasvava kiinnostus ulkomaankaupankäyntiä kohtaan.
  • Ennätyksellisen vahva taloudellinen tulos – 181 miljoonan kruunun liikevoitto.

Nordnet konsernin tammi-maaliskuun 2021 tulos lyhyesti (tammi-maaliskuu 2020):

• Mukautettu liikevoitto 829,6 (367,1) miljoonaa Ruotsin kruunua
  • Tuotot nousivat 1 113,6 (644,2) miljoonaan kruunuun
  • Mukautetut kustannukset nousivat  -279,9 (-258,9) miljoonaan kruunuun
  • Laimentamaton osakekohtainen tulos 2,63 (1,17) SEK
  • Laimennettu osakekohtainen tulos 2,62 (1,17) SEK
  • Vuosineljänneksen nettosäästöt nousivat 27,0 (23,8) miljardiin kruunuun
  • Asiakasvarat 31.3.2021 yhteensä 648 (355) miljardia kruunua
  • Kauppojen määrä nousi 22,7 (14,1) miljoonaan

Esitys sijoittajille, analyytikoille ja medialle

Konsernin toimitusjohtaja Lars-Åke Norling ja talousjohtaja Lennart Krän esittelevät osavuosikatsauksen ja vastaavat kysymyksiin torstaina 29.4.2021 klo 11 Suomen aikaa Zoomin kautta.

Esitys on englanninkielinen. Ilmoittaudu mukaan tästä.

Lisätietoja antaa:
Johan Tidestad, viestintäjohtaja