Ed Santamaria aloittaa Normetin toimitusjohtajana

Report this content

Ed Santamaria, joka nimitettiin Normetin toimitusjohtajaksi kesäkuussa, aloittaa tehtävässään tänään marraskuun 4 päivä.Toimitusjohtajan tehtäviä väliaikaisesti hoitanut Aaro Cantell palaa hallituksen puheenjohtajaksi. Edin toimipaikkana on Normetin Espoon toimisto.

“Olen innoissani, että Ed aloittaa tehtävässään. Hänen asiantuntemuksensa toimialastamme ja asiakkaistamme yhdistettynä vahvaan historiaan ja näyttöihin ovat kulmakiviä  Normetin tulevaisuuden rakentamisessa, sanoo Aaro Cantell, hallituksen puheenjohtaja.

Edillä on pitkä ja monipuolinen kokemus kaivosteollisuudesta. Ennen Normetia hän johti Parts & Service -divisioonaa Sandvik Mining & Rock Technologyssa ja oli kaiken kaikkiaan 13 vuotta eri johtotehtävissä Sandvikilla.  Tätä ennen hän oli 20 vuotta SDS Corporationin palveluksessa. Ed on Australian kansalainen ja koulutukseltaan MBA.
Hän on naimisissa ja hänellä on kaksi lasta.

”Odotan innolla matkaa Normetin johdossa. Normet on yrittäjähenkinen ja ketterä yritys. Sillä on hieno historia ja osaava tiimi tuottamassa huippuluokan tuotteita ja palveluita maailmanlaajuisesti. Tavoitteeni on saavuttaa Normetin inspiroivat tavoitteet ja taata menestys myös tulevaisuudessa.”, sanoo Ed Santamaria

Lisätietoja:

Ed Santamaria (in english)
President & CEO, Normet Group
sähköposti: ed.santamaria@normet.com
matkapuhelin: + 358 50 477 8102

Aaro Cantell
Chairman of the Board of Directors, Normet Group
sähköposti: aaro.cantell@normet.com
matkapuhelin: +358 400 706 072

Normet on kasvava ja innovatiivinen suomalainen teknologiayritys, jonka tavoitteena on jatkuvasti kehittää yhdessä asiakkaidensa kanssa heidän tunnelinrakennusprosessejaan paremman turvallisuuden, tuottavuuden ja kannattavuuden saavuttamiseksi.

Tekniset kokonaisratkaisumme luovat arvoa pienentämällä kustannuksia ja lyhentämällä prosessien kiertoaikoja ja niiden kehityksen perustana on ihmisten hyvinvoinnin parantaminen ja ympäristön huomioiminen. Normetilla on laaja tarjoama maanalaiseen rakentamiseen ja kaivostoimintaan: laitteita ja ajoneuvoja, rakennus-kemikaaleja, kalliolujitustuotteita sekä tuotteisiin ja prosesseihin liittyviä palveluja.

Tällä hetkellä Normet työllistää yli 1300 alansa ammattilaista. Vuonna 2018 Normetin liikevaihto oli 315 miljoonaa euroa. Normet toimii maailmanlaajuisesti ja sillä on yli 50 omaa  myynti- ja palvelupistettä 30 maassa. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.normet.com