Ed Santamaria nimitetty Normetin toimitusjohtajaksi

Normetin halitus on nimittänyt Ed Santamarian Normet Groupin toimitusjohtajaksi. Ed seuraa tehtävässä väliaikaista toimitusjohtajaa Aaro Cantellia ja aloittaa tehtävässään viimeistään marraskuussa 2019 Normetin Espoon toimistolla.

”Olen erittäin tyytyväinen siihen, että löysimme omalta toimialaltamme näin kovatasoisen toimitusjohtajan. Edin kokemus ihmisten johtamisesta Normetin kaltaisesta globaalista matriisiorganisaatiosta on iso etu meille. Hän myös tuntee henkilökohtaisesti monet tärkeimmät asiakkaamme ja näiden tulevaisuuden suunnitelmat. Uskon, että hän pystyy hyvin konkreettisesti auttamaan meitä löytämään keinoja tehostaa toimintaamme sekä tunnistamaan uusia kasvualueita”, sanoo Aaro Cantell, Normetin hallituksen puheenjohtaja.

Edillä on pitkä ja monipuolinen kokemus kaivosteollisuudesta. Hän johtaa tällä hetkellä Parts & Services -divisioonaa Sandvik Mining & Rock Technologyssa. Viimeiset 13 vuotta Ed on ollut eri johtotehtävissä Sandvikilla. Tätä ennen hän oli 20 vuotta SDS Corporationin palveluksessa. SDS keskittyi erilaisiin lähinnä porausteknologian tuotteisiin kunnes Sandvik osti SDS:n vuonna 2006. Ed on Australian kansalainen ja koulutukseltaan MBA. Hän on naimisissa ja hänellä on kaksi lasta.

“Olen erittäin innostunut uudesta roolistani Normetin toimitusjohtajana. Uskon, että tämän kaltainen yrittäjähenkinen, ketterä globaalisti toimiva yritys on hyvä pohja seuraavien kehitysaskeleiden ottamiseen. Uskon myös, että minulla on annettavaa liiketoiminnan edelleen kehittämisessä  ja uudistamisessa sekä maanalaisessa kaivostoiminnassa että tunnelirakentamisessa”, sanoo Ed Santamaria

Aaro Cantell,
Hallituksen puheenjohtaja, Normet Group Oy
e-mail: aaro.cantell@normet.com
tel.: +358 400 706 072

Ed Santamaria (englanniksi)
+31 6 127 35784

Normet on kasvava ja innovatiivinen suomalainen teknologiayritys. Kehitämme jatkuvasti yhdessä asiakkaidemme kanssa tunnelinrakennusprosesseja paremman turvallisuuden, tuottavuuden ja kannattavuuden saavuttamiseksi. Tekniset kokonaisratkaisumme pienentävät kustannuksia ja lyhentävät prosessien kiertoaikoja. Kehityksen perustana on ihmisten hyvinvoinnin parantaminen ja ympäristön huomioiminen. Normetilla on laaja tarjoama maanalaiseen rakentamiseen ja kaivostoimintaan: laitteita ja ajoneuvoja, rakennuskemikaaleja, kalliolujitustuotteita sekä tuotteisiin ja prosesseihin liittyviä palveluja. Tällä hetkellä Normet työllistää yli 1200 alansa ammattilaista. Vuonna 2018 Normetin liikevaihto oli 315 miljoonaa euroa. Normet toimii maailmanlaajuisesti ja sillä on yli 50 myynti- ja palvelupistettä 30 maassa. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.normet.com.