• Normet/

Normet esittelee uutta teknologiaa ympäristöystävälliseen ja kestävään kaivostoimintaan sekä laajentaa Iisalmen tehdasta

Normet esitteli viime viikolla Bauma-messuilla uuden täyssähköisen tuoteperheen – Normet SmartDrive. Ympäristöystävällinen SmartDrive-teknologia on suunniteltu kokonaan sähkökäyttöä varten ja mahdollistaa operoinnin maan alla päästöttömästi ja kustannustehokkaammin kuin perinteisillä dieselkäyttöisillä koneilla.

SmartDriven lisäksi esiteltiin SmartScan – kolmiulotteinen laserskannausteknologia, joka mahdollistaa ruiskutetun betonipinnan paksuuden varmistamisen sekä SmartSpray, askel kohti automatisoitua betoniruiskutusta. Nämä uudet teknologiat mahdollistavat entistä turvallisemman, ympäristöystävällisemmän sekä tuottavamman maanalaisen rakentamisen asiakkaillemme. Asiakkaiden palaute uudesta tarjoamasta on ollut hyvin positiivinen.

Jotta pystymme vastaamaan kysynnän kasvuun sekä uusissa että perinteisissä tuotteissa, investoidaan Iisalmen tuotantoon ensi vaiheessa noin neljä miljoonaa Euroa. Alueelle rakennetaan uusi digitaalinen testikeskus, tuotantotiloja sekä investoidaan tuotannon automatisointiin. Jatkossa tehdään lisäinvestointeja tarvittaessa. Tavoitteena on parantaa tuottavuutta ja varmistaa Iisalmen tehtaan kilpailukykyisyys sekä riittävä kapasiteetti tulevaisuuden tarpeita varten.

“Iisalmi on Normetin tuotannon ja globaalin tuotekehityksen keskus. Haluamme varmistaa tarvittavat kyvykkyydet ja edistyneen tarjooman, jotta voimme vahvistaa asemaamme johtavana toimijana markkinoillamme. Valmistuksen suoraviivaistaminen ja tuottavuuden kasvattaminen on kriittistä tulevan kilpailukykymme kannalta”, sanoo Kari Hämäläinen, laiteliiketoiminnan johtaja.

Kari Hämäläinen,

Senior Vice President, Head of Global Equipment Business Line

sähköposti: kari.hamalainen@normet.com

puhelin: +41 79 158 96 08