Normet Oy ja Oulun Ammattikorkeakoulu kehittävät yhteistyötään

Normet Oy ja Oulun ammattikorkeakoulu Oy ovat allekirjoittaneet kumppanuussopimuksen yhteistyön kehittämiseksi. Allekirjoitetulla sopimuksella osapuolet käynnistävät kehitys-, tutkimus- ja koulutusyhteistyön, työkonetekniikan kehitys- ja testausedellytysten vahvistamiseksi.

Ajoneuvo- ja työkonetekniikassa käynnissä oleva murros asettaa alan toimijoille uusia haasteita, kiristyvän ympäristölainsäädännön ja loppuasiakkaiden muuttuvien tarpeiden myötä. Samanaikaisesti henkilöstömme osaamiseen kohdistuu uudentyyppisiä vaateita, joihin voimme osaltamme vastata tällä Oulun ammattikorkeakoulun kanssa allekirjoitetulla kumppanuussopimuksella, toteaa Normet Oy:stä Heikki Ojala, Vice President, Global R&D.

Normet Oy on yksi Pohjois-Suomen veturiyritys, jonka menestyminen säteilee laajalle alueelle hankintaketjuun koko Pohjois-Suomessa. Veturiyritysten menestyminen on tärkeää koko alueemme työllisyyden ja hyvinvoinnin turvaamiseksi. Oulun ammattikorkeakoulu vastaa auto- ja työkonetekniikan koulutuksesta puolen Suomen alueella. Nyt allekirjoitettu sopimus on merkittävä askel osapuolten välisen yhteistyön tiivistämiseksi, sanoo Koulutus- ja TKI-johtaja Jukka Säkkinen.

Normet Oy:
Heikki Ojala

Vice President, Global R&D

sähköposti: heikki.ojala@normet.com

puhelin: 040 539 4803

Oulun Ammattikorkeakoulu Oy:

Jukka Säkkinen

Koulutus- ja TKI-johtaja

sähköposti: jukka.sakkinen@oamk.fi

puhelin: 050 595 7951

Normet on kasvava ja innovatiivinen suomalainen teknologiayritys. Kehitämme jatkuvasti yhdessä asiakkaidemme kanssa tunnelinrakennusprosesseja paremman turvallisuuden, tuottavuuden ja kannattavuuden saavuttamiseksi.

Normetilla on laaja tarjoama maanalaiseen rakentamiseen ja kaivostoimintaan: laitteita ja ajoneuvoja, rakennus-kemikaaleja, kalliolujitustuotteita sekä tuotteisiin ja prosesseihin liittyviä palveluja. Tällä hetkellä Normet työllistää yli 1200 alansa ammattilaista. Vuonna 2017 Normetin liikevaihto oli yli 250 miljoonaa euroa. Normet toimii maailmanlaajuisesti ja sillä on yli 50 myynti- ja palvelupistettä 30 maassa. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.normet.com

Oamk on yksi Suomen arvostetuimmista ja vetovoimaisimmista ammattikorkeakouluista. Koulutamme ammattilaisia ja kehitämme Pohjois-Suomen kilpailukykyä yhdessä työelämän kanssa. Vuosittain meiltä valmistuu lähes 1 500 asiantuntijaa alueen työelämän tarpeisiin. Opetuksesta sekä tutkimus- ja kehitystyöstä vastaa 580 oamkilaista. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.oamk.fi