• Normet/

Normet sijoittui toiseksi valtakunnallisessa Vastuullisin kesäduuni – kilpailussa suurten organisaatioiden sarjassa ja sai Innovatiivisin kesätyökäytäntö -kunniamaininnan

Vastuullisin kesäduuni -kilpailu oli Oikotie Työpaikkojen järjestämä. Vastuullinen kesäduuni -kampanjaan osallistuneet työnantajat sitoutuivat kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen: hyvä hakija kokemus, mielekäs työ, hyvin suunniteltu perehdytys ja työn ohjaus, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja asianmukainen työtodistus.

Kesätyöntekijöille tehdyn kyselyn mukaan Normetissa työskennelleiden nuorten kokonaistyytyväisyys oli sarjan parhain. Erityisinä vahvuuksina nousivat esiin työtehtävien mielekkyys ja kesätyöntekijöiden halukkuus suositella Normetia työpaikkana.

”Tarjosimme kesätyöpaikan lähes 30 nuorelle osaajalle viime kesänä. Toivomme, että kesätyö ja opintojen aikana suoritetut harjoittelut toimivat siltana työelämään ja mahdollisesti vakituiseen työsuhteeseen Normetille”, toteaa Normetin henkilöstöpäällikkö Kirsi Komulainen.

Normet ja Iisalmen kaupunki tekivät markkinointiyhteistyötä vahvistaakseen yhteistä vetovoimaansa: Normet kiinnostavana kesätyönantajana ja Iisalmi mukavana paikkana asua ja elää. Tästä tunnustuksena Kuntarekry myönsi Normetille Innovatiivisin kesätyökäytäntö -kunniamaininnan. Normet nosti osaksi kesätyörekrytointiaan  Iisalmen kaupungin Koe Iisalmi -koeasumisen kampanjan, jossa tarjottiin täysin ilmainen asunto seudun yritykseen kesätöihin tulevalle.

”Rakentamalla seudun tunnettuutta ja houkuttelevuutta yhdessä, saavutamme enemmän. Lopulta tavoitteemme on yhteinen: houkutella osaavaa työvoimaa Ylä-Savoon”, toteavat Kirsi Komulainen Normetilta ja markkinointi- ja viestintäsuunnittelija Laura Koski Iisalmen kaupungilta.

Koe Iisalmi! -koeasumisen sivulta löytyy kesän 2021 koeasukkaan, Normetilla laatuinsinööriharjoittelijana työskennelleen Juho Markin haastatteluvideoita ja blogitekstejä: www.iisalmi.fi/koeiisalmi

Kari Hämäläinen,
Senior Vice President, Equipment Business Line
sähköposti: kari.hamalainen@normet.com
puh.: 040 400 84564

Laura Koski,
Markkinointi- ja viestintäsuunnittelija, Iisalmen kaupunki
sähköposti: laura.koski@iisalmi.fi
puh.: 040 632 5868

Normet on kasvava ja innovatiivinen suomalainen teknologiayritys, jonka tavoitteena on jatkuvasti kehittää yhdessä asiakkaidensa kanssa heidän tunnelinrakennusprosessejaan paremman turvallisuuden, tuottavuuden ja kannattavuuden saavuttamiseksi.
Tekniset kokonaisratkaisumme luovat arvoa pienentämällä kustannuksia ja lyhentämällä prosessien kiertoaikoja ja niiden kehityksen perustana on ihmisten hyvinvoinnin parantaminen ja ympäristön huomioiminen.
Normetilla on laaja tarjoama maanalaiseen rakentamiseen ja kaivostoimintaan: laitteita ja ajoneuvoja, rakennuskemikaaleja, kalliolujitustuotteita sekä tuotteisiin ja prosesseihin liittyviä palveluja.
Tällä hetkellä Normet työllistää yli 1400 alansa ammattilaista. Vuonna 2020 Normetin liikevaihto oli yli 300 miljoonaa euroa. Normet toimii maailmanlaajuisesti ja sillä on yli 50 omaa myynti- ja palvelupistettä 30 maassa. Lisätietoja löytyy osoitteesta
www.normet.com

Iisalmi on yrittäjäsukupolvien rakentama kansainvälisten yritysten kaupunki. Suomen houkuttelevimmaksi seutukaupungiksi tähtäävässä Iisalmessa elät ihmisenmyötäistä elämää maalla ja maailmalla – luonnon ja kansainvälisten uramahdollisuuksien äärellä. Iisalmesta löytyy merkityksellinen elämä koko perheelle, sillä kaupunki on panostanut laadukkaisiin peruspalveluihin, kuten opetukseen digiloikkineen, laadukkaaseen ja perhelähtöiseen varhaiskasvatukseen, sekä kulttuuri- ja liikuntaharrastuksiin, joiden avulla jokaisella on mahdollisuus tuntea olevansa elämänsä kunnossa! Lisätietoa Iisalmen tarjoamista mahdollisuuksista www.iisalmi.fi/byiisalmi