• Normet/

Normetin uusi Minimec tuo markkinalle kokonaisvaltaisen betoninruiskutuslaitteen kompaktissa paketissa

Report this content

Iisalmi 22.10.2019. Uusi Normet Minimec mahdollistaa turvallisen ja tehokkaan ruiskubetonoinnin jopa kaikkein ahtaimmissa tiloissa.

Ketterällä, mutta suorituskykyisellä Minimecillä pystyy ruiskuttamaan  lähes yhtä pienessä tilassa kuin käsin ruiskuttava operaattori. Minimecillä ruiskutettaessa työskentelyalue on isompi ja työ turvallisempaa ja tuottavampaa kuin käsin ruiskutettaessa.

Minimeciä käytetään yleensä vaikeapääsyisissä tai ahtaissa kohteissa, kuten maanalaisten tilojen välikäytävissä, pienissä avokaivannoissa ja kuilujen ruiskubetonoinneissa. Näissä paikoissa olosuhteet rajoittavat käytettävän kaluston kokoa. Pienestä koostaan huolimatta Minimec pystyy hyödyntämään koko ruiskubetonipumpun kapasiteetin, parantaen prosessin tehokkuutta merkittävästi. Turvallisuuden ja käyttömukavuuden parantamiseksi, Minimecillä on mahdollista ajaa ja ruiskuttaa turvallisen välimatkan päästä.

Normetilla työskennellään jatkuvasti ruiskubetoniprosessin kehittämiseksi; aikaisemmin tänä vuonna Normet julkaisi avustavia teknologioita ruiskubetonointiin. Näistä merkittävimpinä ovat SmartSpray, joka lisää ruiskubetonoinnin automaatiota, sekä ruiskubetonin paksuuden mittausjärjestelmä SmartScan, joka helpottaa ruiskubetonoinnin laadunvalvontaa, tarkastuksia sekä raportointia.

Panu Oikkonen
Product Line Director, Tunneling Portfolio
panu.oikkonen@normet.com

Normet on kasvava ja innovatiivinen suomalainen teknologiayritys, jonka tavoitteena on jatkuvasti kehittää yhdessä asiakkaidensa kanssa heidän tunnelinrakennusprosessejaan paremman turvallisuuden, tuottavuuden ja kannattavuuden saavuttamiseksi.

Tekniset kokonaisratkaisumme luovat arvoa pienentämällä kustannuksia ja lyhentämällä prosessien kiertoaikoja ja niiden kehityksen perustana on ihmisten hyvinvoinnin parantaminen ja ympäristön huomioiminen. Normetilla on laaja tarjoama maanalaiseen rakentamiseen ja kaivostoimintaan: laitteita ja ajoneuvoja, rakennus-kemikaaleja, kalliolujitustuotteita sekä tuotteisiin ja prosesseihin liittyviä palveluja.

Tällä hetkellä Normet työllistää yli 1300 alansa ammattilaista. Vuonna 2018 Normetin liikevaihto oli 315 miljoonaa euroa. Normet toimii maailmanlaajuisesti ja sillä on yli 50 omaa  myynti- ja palvelupistettä 30 maassa. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.normet.com