Henning Olsen NRC Groupin uudeksi konsernijohtajaksi

Syksyllä 2018 suomalaisen VR Trackin ostaneen NRC Groupin hallitus on kokouksessaan 19.3.2019 nimittänyt konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi Henning Olsenin, joka aloittaa tehtävässään loppukevään 2019 aikana. Hallitus on etsinyt uutta toimitusjohtajaa kesästä 2018 lähtien, Øivind Horpestadin esitettyä toiveensa siirtyä sivuun NRC Groupin toimitusjohtajan tehtävästä.

Øivind Horpestadilla on ollut viimeiset yhdeksän vuotta keskeinen asema NRC Groupin perustajana ja liiketoiminnan kehittäjänä. Hän aloitti perustamaansa Team Bane -yhtiön johdossa, mistä jatkoi NRC Groupin toimitusjohtajaksi keväällä 2016.

NRC Group on kasvanut ja vahvistanut markkina-asemaansa viime vuosien aikana useiden yritysostojen ja -fuusioiden kautta. Viimeisin, yhdistyminen VR Trackin kanssa, toi konsernin Norjan ja Ruotsin lisäksi myös Suomen kasvaville markkinoille. NRC Groupin hallitus kiittää Horpestadia tämän ratkaisevasta roolista yrityksen kehittämisessä Pohjoismaiden johtavaksi raideinfra-alan toimijaksi.

Konsernin uutena johtajana toukokuussa aloittava Henning Olsen on toiminut rakentamisen liiketoiminnan johtajana norjalaisessa AF Gruppenissa vuodesta 2016. Ennen nykyistä tehtäväänsä Olsen toimi AF Gruppenin kiinteistöliiketoiminnan johtajana sekä talousjohtajana AF Bygg Oslossa. Ennen siirtymistään AF Gruppeniin vuonna 2010 hän työskenteli Statkraftissa sekä konsulttina The Boston Consulting Groupissa. Olsenilla on kauppatieteiden maisterin tutkinto vuodelta 2003.

Olsenilla on laaja kokemus projektikeskeisen organisaation johtamisesta ja vahvaa osaamista projektihallinnasta, strategian ja liiketoiminnan kehittämisestä sekä yrityskaupoista ja -järjestelyistä.

NRC Groupin hallitus uskoo Olsenin  vahvan ammatillisen kokemuksen palvelevan erinomaisesti NRC Groupin johtamista ja kehittymistä tulevaisuudessa. Hallitus on innoissaan hänen siirtyessä uuteen tehtäväänsä loppukevään 2019 aikana.

Lisätiedot:

NRC Groupin hallituksen puheenjohtaja Helge Midttun

NRC Groupin toimitusjohtaja Øivind Horpestad

Yrityksestä

NRC Group on Pohjoismaiden johtava raideinfra-alan toimija Norjassa, Suomessa ja Ruotsissa. Vuonna 2011 perustetun yrityksen kasvu on ollut nopeaa ja konsernissa työskentelee tällä hetkellä yhteensä noin 2500 infrahankkeiden ammattilaista, joista yli 1450 Suomessa. Konserni tuottaa infra-alan elinkaaren kaikki palvelut suunnittelusta ja konsultoinnista ratarakentamiseen ja radan kunnossapitoon sekä ympäristöpalveluihin. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Lysakerissa, Oslossa ja sen toimitusjohtajana toimii Henning Olsen. NRC Group on listattu Oslon pörssiin. NRC Group Finland on Suomen suurin radanrakentaja ja yksi suurimmista infra-alan rakennusliikkeistä ja suunnittelutoimistoista.