NRC Group paransi tulostaan ja vahvisti tilauskantaansa toisella vuosineljänneksellä

NRC Group paransi kannattavuuttaan suunnitelmien mukaisesti. Konsernin liikevoitto (EBITA*) oli 47 miljoonaa Norjan kruunua (noin 5 milj. €) vuoden 2021 toisella neljänneksellä, EBITA*-marginaalin ollessa 3,0 %, kun se samalla neljänneksellä viime vuonna oli 27 miljoonaa Norjan kruunua (noin 3 milj. €).

NRC Group vahvisti tilauskantaansa toisella vuosineljänneksellä 2,2 miljardia Norjan kruunua (noin 217 milj. €), joka tarkoittaa yli 60 % kasvua verrattuna viime vuoden samaan aikaan. Yhtiö varmisti vuosineljänneksen aikana useita tärkeitä sopimuksia, muun muassa sopimuksen Suomen Väyläviraston kanssa materiaalien toimittamisesta seuraavan viiden vuoden aikana, arviolta 200 miljoonan euron arvosta. Tämä sopimus ei sisälly tilauskantaan. NRC Group on oikealla raiteella varmistettuaan toisen vuosineljänneksen aikana sopimuksia yli 4 miljardin Norjan kruunun (noin 394 milj. €) arvosta ja ottaen huomioon hyvän markkinanäkymän.

"Edistyimme hyvin tärkeimmissä tavoitteisamme. Paransimme kannattavuutta ja voitimme oikeat projektit oikeaan hintaan. Olen luottavainen, että etenemme oikeaan suuntaan, kun jatkamme vankan perustan rakentamista tulevalle kasvulle ja tuloksemme parantamiselle", sanoo konsernijohtaja Henning Olsen.

Norjan, Ruotsin ja Suomen tarjouskanta on vakaa ja vahvistaa NRC Groupin vahvat näkymät eteenpäin. Keskittyminen kannattavuuden jatkuvaan parantamiseen ja oikeiden projektien voittamiseen oikeaan hintaan varmistaa menestymisen tulevaisuudessa.

Kannattava kasvu jatkui Suomessa toisella vuosineljänneksellä

Suomen toinen vuosineljännes oli vahva 65 miljoonan Norjan kruunun (6 milj €) liikevoitolla (EBITA*) verrattuna 19 miljoonaan Norjan kruunuun (2 milj €) samalla neljänneksellä vuonna 2020. Rautatierakentamisen vahva tulos, joustavampi kulurakenne Kunnossapito-divisioonassa ja ylimääräisen kaluston myynnistä syntyneet voitot toivat 9,4 % EBITA*-marginaalin.

”Olemme Suomessa onnistuneet hienosti kasvamaan kannattavasti ja tavoitteemme on jatkaa samaan suuntaan. Onnistumisen on mahdollistanut ammattitaitoinen ja motivoitunut henkilöstömme, joka on tärkein kilpailutekijämme nyt ja jatkossa”, toteaa Suomen maayhtiön toimitusjohtaja Harri Lukkarinen.

Lisätietoja:

Harri Lukkarinen