OMA VALINTA! Nuoret terveellisten elämäntapojen edistäjinä -hanke starttaa

Olemme käynnistäneet terveellisiin elämäntapoihin liittyvän OMA VALINTA! –hankkeen, jossa nuoret päättävät, miten terveyttä edistäviä muutoksia tehdään koulun arjessa! Nuoret kehittävät omia ideoita pienryhmissä ammattilaisten fasilitaattorien tukemana. Ideoiden toteutusta tukee koulun edustajista, yrittäjistä ja päättäjistä koostuva spinoff -ryhmä.

Mallin avulla taistellaan lihomisen ja kakkostyypin diabeteksen lisääntymistä vastaan toiminnallisesti ja nuoria kiinnostavalla tavalla. Kolmivuotisen hankkeen aikana mallia testataan kuudessa koulussa.

Hanke toteutetaan yhteistyössä seuraavien toimijoiden kanssa: Pääkaupunkiseudun diabetesyhdistys, Liikunnan ja urheilun nuorisokomitea (LUNK), Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL), WAU ry, Opetushallitus ( Liikkuva koulu -ohjelma) ja Novo Nordisk.

Lisätietoa hankkeesta saat toimitusjohtajaltamme Heikki Vuojakoskelta:
+ 358 400 413833
heikki.vuojakoski[at]nuortenakatemia.fi

***************************

Tykkä meistä Facebookissa: www.facebook.com/nuortenakatemia

Pikafaktat

Terveellisiin elämäntapoihin liittyvässä OMA VALINTA! –hankkeessa nuoret päättävät, miten terveyttä edistäviä muutoksia tehdään koulun arjessa! Mallin avulla taistellaan lihomisen ja kakkostyypin diabeteksen lisääntymistä vastaan toiminnallisesti ja nuoria kiinnostavalla tavalla.