Kolme täysikasvuista mammuttia matkaavat Nurminen Logisticsin kyydissä Helsingin läpi

Luonnontieteellisen museon vuoden 2015 lopussa avautuvan Muutosta ilmassa -näyttelyn päätähdet saapuvat Nurmisen kyydillä Helsingin keskustaan tiistaiaamuna 19.8.

Museolle siirretään kolme täysikokoista mammuttirekonstruktiota eli mahdollisimman luonnollista eläinmallia. Kahden uros- ja yhden naarasmammutin tekemiseen on käytetty viimeisintä tieteellistä tietoa. Puurunkoiset ja kipsivaluverkkorakenteiset mammutit on Sipoossa rakentanut Jääkausi ry.

Mammutit on kuljetuksen ajaksi pakattu kuljetuskehikoihin. Luonnontieteellisen museoon sisälle mammutit tullaan nostamaan kyljellään toisen kerroksen ikkunasta.

Nurminen Logisticsilla on pitkä kokemus muuan muassa museorakennusten ja muiden museoesineiden kuljetuksista. Yhtiö kuljetti kesäkuussa 2013 kaksi liskohäntäistä jättiläisvauvaa Helsingin taidemuseon Happy End? -näyttelyyn, ja marraskuussa 2012 Miina Äkkijyrkän teoksen Ujo Musta Suomesta Englantiin.

Avainsanat: