• Nurminen Logistics/

Nurminen Logistics kirjaa kertaluonteisen laskennallisen verosaamisen, joka kasvattaa tilikauden voittoa noin 7,4 miljoonaa euroa

Nurminen Logistics Oyj                    Pörssitiedote 11.11.2021, klo 16:00

Nurminen Logistics Oyj:n hallitus on päättänyt muuttaa laskennallisten verosaamisten laskentakäytäntöä siten, että edellisten vuosien tappioista kirjataan taseelle kertaluontoinen laskennallinen verosaaminen. Yhtiö ei ole aiemmin kirjannut tappioista syntyneitä laskennallisia verosaamisia lainkaan, koska IFRS säännösten mukaiset kirjausedellytykset eivät ole täyttyneet. Kertaluontoinen kirjaus kasvattaa tilikauden voittoa n. 7,4 miljoonaa euroa. Yhtiö arvioi, että kirjattava verosaaminen tullaan käyttämään vuoden 2023 loppuun mennessä.

Nurminen Logistics tiedotti puolivuotiskatsauksessaan 6.8.2021 liiketoiminnan kehittyneen positiivisesti vuoden 2021 ensimmäisen puolivuotiskauden aikana. Nurminen Logistics on lisäksi tiedottanut 15.9.2021 strategisista tavoitteistaan ja keskipitkän ajan taloudellisista tavoitteistaan. Yhtiön liiketoiminnan kehitysedellytykset huomioiden, Nurminen Logisticsin hallitus arvioi yhtiön tuloksen kehittyvän siten, että laskennallista verosaamista voidaan hyödyntää.

Yhtiöllä on nyt aktivoitavan noin 7,4 miljoonan euron lisäksi taseeseen aktivoimattomia verosaamisia yhteensä noin 2,5 miljoonaa, joiden taseeseen kirjaamisedellytyksiä arvioidaan tilikausittain.

Olli Pohjanvirta, toimitusjohtaja, Nurminen Logistics Oyj, +358 40 900 6977, olli.pohjanvirta@nurminenlogistics.com

www.nurminenlogistics.fi

Nurminen Logistics on vuonna 1886 perustettu logistiikkapalveluita tarjoava pörssiyhtiö. Yhtiö tuottaa asiakkailleen laadukkaita huolinta- ja tavarankäsittelypalveluita sekä rautatiekuljetuksia ja niihin liittyviä projektikuljetuspalveluita. Nurminen Logisticsin päämarkkinat ja kasvualueet ovat Kiinan ja Pohjois-Euroopan välisessä rautatielogistiikassa, vaativissa logistiikan ulkoistuksissa sekä raskaan tavaran ja kemikaalien käsittelyissä.