• Nurminen Logistics/

Nurminen Logistics Oyj harkitsee tytäryhtiönsä OOO Nurminen Logisticsin osakekannan myymistä ja pääomien vapauttamista tulevan kasvun rahoittamiseksi

Nurminen Logistics Oyj                                                              Pörssitiedote 2.10.2018 klo 13.45

Nurminen Logistics on päättänyt uuden strategiansa mukaisesti keskittyä jatkossa Venäjällä junavaunujen operointiin ja näin ollen yhtiö harkitsee luopumista tytäryhtiönsä OOO Nurminen Logisticsin omistamista vaunuista. Mahdollisella myynnillä tavoitellaan pääomien vapauttamista kasvuhankkeiden toteuttamiseen.

Venäjän vaunumarkkinat keskittyvät voimakkaasti viiden suurimman toimijan kesken, ja kun samalla Suomen rautatiemarkkina ei näytä avautumisen merkkejä lähitulevaisuudessa, on Nurminen Logistics päättänyt tutkia mahdollisuuksia myydä OOO Nurminen Logisticsin osakekannan. Nurminen Logistics tulisi jatkamaan rautatieoperointia ja huolintaliiketoimintaa Venäjällä.

Venäjän vaunumarkkinassa on vallinnut viime aikoina selkeä ylikysyntätilanne, jonka johdosta vaunujen markkina-arvo on nyt korkealla tasolla. Vaunujen myynti poistaisi myös ruplan arvon heilahteluun liittyvät riskit. Liiketoimintajärjestely vapauttaisi pääomia muun liiketoiminnan kehittämiseen, mutta samalla yhtiö säilyttäisi otteen Venäjän rautatiemarkkinaan.

Tavoitteena on toteuttaa järjestely vuoden 2018 aikana.

Marko Tuunainen

Lisätietoja: Marko Tuunainen, toimitusjohtaja, p. 010 545 7011.