Nurminen Logistics Oyj toteuttaa maksuttoman osakeannin yhtiölle itselleen

Nurminen Logistics Oyj                                Pörssitiedote 5.7.2022, klo 9.30

Nurminen Logistics Oyj:n (”Yhtiö”) hallitus on eilen illalla päättänyt varsinaisen yhtiökokouksen sille 11.4.2022 antaman valtuutuksen nojalla maksuttomasta 133 078 uuden osakkeen osakeannista Yhtiölle itselleen osakeyhtiölain (624/2006, muutoksineen) 9 luvun 20 §:n mukaisesti. Osakeannissa annettavat uudet osakkeet ovat samaa lajia kuin Yhtiön olemassa olevat osakkeet. Osakeannin jälkeen Yhtiön osakkeiden kokonaismäärä on 78 101 654 osaketta, joista yhteensä 65 262 osaketta on Yhtiön hallussa omina osakkeina.

Osakeannissa Yhtiölle annettavat osakkeet tullaan käyttämään hallituksen palkkioiden maksamiseen ja/tai henkilöstön kannustamiseen tai sitouttamiseen.

Uudet osakkeet merkitään kaupparekisteriin arviolta 26.7.2022 mennessä, jonka jälkeen Yhtiö hakee viipymättä osakkeiden ottamista julkisen kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla.

Olli Pohjanvirta, toimitusjohtaja, Nurminen Logistics Oyj, +358 40 900 6977, olli.pohjanvirta@nurminenlogistics.com

Nurminen Logistics on vuonna 1886 perustettu suomalainen pörssiyhtiö, joka tarjoaa laadukkaita rautatiekuljetuksia sekä terminaali- ja multimodaaliratkaisuja Aasian ja Euroopan välillä, Pohjoismaissa ja Baltiassa.