Lapsiperheet ihastuivat uudistuneisiin Muksu-puuroihin

Äskettäin uudistuneet Muksu-puurot saavat lapsiperheiltä kiitosta. Puurojen uudistuksessa on kuunneltu kuluttajien toiveita. Erityisesti Muksu-puurojen aidon hedelmäinen ja marjainen maku miellyttää uutuuspuuroja testanneita perheitä.

Lapsiperheiden aitoja kommentteja uusista Muksu-puuroista voi lukea täältä http://j.mp/zhOz5e

Ryhmä Muksu-klubiin kuuluvia perheitä testasi alkuvuodesta rinnakkain uusia ja entisiä Muksu-puuroja. Maisteltavat maut olivat Muksu Puolukkainen puuro, Muksu Hedelmäinen puuro ja Muksu Kuningatarpuuro.

Peräti 84 prosenttia vastaajista piti uusista Muksu-puuroista enemmän kuin entisistä. Uudistuneet puurot saivat perheiltä kiitosta etenkin erinomaisesta mausta. Asteikolla 1-5 kaikki testatut puurot saivat mausta arvosanan 4,5 ja yleisarvosanan 4,4.

Testatuista puuroista suosikkimauksi nousi Puolukkainen puuro. Puolukkaisessa puurossa perheitä miellytti etenkin sen aito ja pehmeä puolukkainen maku.

Muksu-puuroissa nyt entistä enemmän marjaa ja hedelmää

Uudistuneet Muksu-puurot sisältävät nyt aikaisempaa runsaammin herkullista hedelmää ja maistuvaa marjaa. Maidottomia vaihtoehtoja on lisätty, ja puuroissa on myös useita sokeroimattomia vaihtoehtoja. Aikaisemmin puuroissa käytetty kasviöljyseos on korvattu pehmeällä rypsiöljyllä.

Muksu-puurojen makutestiin osallistui kaikkiaan 50 Muksu-klubiin kuuluvaa lapsiperhettä. Maisteltavat puurot lähetettiin perheille postitse. Testauksen jälkeen perheet täyttivät puuroja koskevan nettikyselyn. Vastausprosentti oli 88 %.

Uudistuneet Muksu-vellit tukevat ravitsemussuosituksen toteutumista:
Lempeitä makuja vauvalle nyt kuuden kuukauden iästä alkaen

Myös Muksu-vellien valikoima on kokonaan uudistettu. Muksu-vellit sopivat vauvan ruokavalioon kuuden kuukauden iästä alkaen. Vellien uudistettu ikäsuositus tukee WHO:n ja sosiaali- ja terveysministeriön ravitsemussuosituksen toteutumista.

Terveydenhuollon ammattilaisilta saadun palautteen mukaan vellien uusi ikävaiheistus on tervetullut uudistus, joka tukee nykyisen imetyssuosituksen toteutumista. Lisäruoat suositellaan aloitettaviksi sosemaisilla, lusikoitavilla ruoilla neuvolan yksilöllisten ohjeiden mukaan 4-6 kuukauden iässä imetyksen jatkumisen ohessa.

Myös Muksu-vellien ravitsemuksellista koostumusta on parannettu. Kaikissa velleissä on nyt monipuolisesti vitamiineilla ja kivennäisaineilla täydennetty vieroitusvalmistepohja. Lisäksi ne sisältävät ainutlaatuista Nutrician patentoitua oligosakkaridiseosta GOS-FOS, joka tukee lapsen ruuansulatuselimistön toimintaa.

Uudistuneet Muksu-vellit erottaa kaupan lastenruokahyllystä pirteän keltaisesta pakkauksesta. Uusi pakkausdesign on entistä selkeämpi, ja ikäsuositus erottuu pakkauksesta nyt aikaisempaa paremmin.

Uudistuneet Muksu-vellit:

Muksu Riisivelli Plus alk. 6 kk