Laskimme Muksu-puurojen, -vellien ja Maitojuoman hintoja

Muksu-puurot, -vellit ja Maitojuoma uudistuivat lastenruokahyllyissä maaliskuussa. Uusien tuotantojärjestelyjen ansiosta olemme laskeneet tuotteiden hintoja. Tuotteiden koostumusta muutettiin samalla suomalaisten lapsiperheiden toiveiden ja suomalaisten ravitsemussuositusten mukaisesti. Uudistuneet Muksut tunnistaa nyt pirteän keltaisesta ja erottuvasta pakkauksesta.

Uusien Muksu-puurojen, -vellien ja Maitojuoman tuotannot siirtyivät maaliskuun alussa uusiin tuotantolaitoksiin, kun Muksu-tuotteiden valmistus yhteistyössä Valio Oy:n kanssa vastoin toiveitamme päättyi. Jatkossa korvaavat Muksu-tuotteet tulevat pääasiassa Ruotsista, osin Hollannista ja Belgiasta. Uusien tuotantojärjestelyjen ansiosta olemme laskeneet tuotteiden hintoja. Hinnat saattavat vaihdella myyntipisteittäin.

Uusien tuotantojärjestelyjen myötä myös tuotteet entistä parempia.

Muksu-puurojen koostumusmuutoksissa on kuunneltu kuluttajien toiveita. Lisäksi suomalaiset ravitsemussuositukset ja uusin tieteellinen tieto on hyödynnetty tuotekehitystyössä.

Puurot sisältävät nyt aikaisempaa runsaammin herkullista hedelmää ja maistuvaa marjaa. Maidottomia vaihtoehtoja on lisätty. Kymmenestä makuvaihtoehdosta peräti kuusi on kokonaan maidottomia. Lisäksi puuroissa on useita sokeroimattomia vaihtoehtoja. Aikaisemmin puuroissa käytetty kasviöljyseos on korvattu pehmeällä rypsiöljyllä.

Uudistuneet Muksu-vellit suositellusti alkaen 6 kk

Muksu-vellit sopivat vauvan ruokavalioon kuuden kuukauden iästä alkaen. Vellien uudistettu ikäsuositus tukee WHO:n ja sosiaali- ja terveysministeriön ravitsemussuosituksen toteutumista. Lisäruoat suositellaan aloitettaviksi sosemaisilla, lusikoitavilla ruoilla neuvolan yksilöllisten ohjeiden mukaan 4-6 kuukauden iässä imetyksen jatkumisen ohessa. Terveydenhuollon ammattilaisilta saadun palautteen mukaan Muksu-vellien uusi ikävaiheistus on tervetullut uudistus, joka tukee nykyisen imetyssuosituksen toteutumista, sillä vellit on käytännössä usein tarjottu vauvalle pullosta, mikä saattaa vaikeuttaa rintaruokinnan jatkumista.

Muksu-vellien uudistuneen pirteän keltaisen ilmeen lisäksi vellien ravitsemuksellista koostumusta on parannettu. Kaikissa velleissä on nyt monipuolisesti vitamiineilla ja kivennäisaineilla täydennetty vieroitusvalmistepohja. Lisäksi ne sisältävät ainutlaatuista Nutrician patentoitua oligosakkaridiseosta GOS-FOS, joka tukee lapsen ruuansulatuselimistön toimintaa.

Muksu Maitojuomakin uudistui

Suomalaiset lapsiperheet ovat toivoneet hygieenistä, korkillista pakkausta Muksu Maitojuomalle. Vastauksena toiveisiin Muksu Maitojuoman kahden desilitran annospakkaus on nyt kätevä, uudelleensuljettava muovipullo. Pakkauksessa on mukana myös pilli. Muovipullo sopii käytön jälkeen energiajätteeksi. Muksu Maitojuoman yhden litran tetrapakkaus on saanut suljettavan korkin, joten sen käyttö ja säilytys on helpompaa. Lisäksi Muksu Maitojuoman koostumusta on edelleen parannettu.

Maitojuomassa on huomioitu ainutlaatuisella tavalla 1-3 –vuotiaan lapsen ravitsemukselliset tarpeet. Muksu Maitojuoma sisältää ainoastaan kasvirasvaa, ja sen proteiini- ja natriumpitoisuus on alhaisempi kuin tavallisessa maidossa. Muksu Maitojuomassa on monipuolisesti leikki-ikäisen tarvitsemia vitamiineja ja kivennäisaineita, kuten rautaa. Lisäksi se sisältää Nutrician patentoitua oligosakkaridiseosta GOS-FOS, joka tukee lapsen ruuansulatuselimistön toimintaa.

Uudistuneet Muksu-puurot:
Muksu Persikkainen kaurapuuro alk. 5 kk
Muksu Vadelma-kaurapuuro alk. 5 kk
Muksu Neljän viljan puuro alk. 6 kk
Muksu Puolukkainen puuro alk. 6 kk
Muksu Hedelmäinen puuro alk. 6 kk
Muksu Kuningatarpuuro alk. 6 kk
Muksu Luumupuuro alk. 8 kk
Muksu Aprikoosi-omenapuuro alk. 8 kk
Muksu Omena-kaurapuuro alk. 8 kk
Muksu Puolukkainen ruispuuro 1-3 v.

Uudistuneet Muksu-vellit:
Muksu Riisivelli Plus alk. 6 kk
Muksu Vehnä-riisivelli Plus alk. 6 kk
Muksu Myslivelli Plus alk. 6 kk
Muksu Moniviljavelli Plus alk. 8 kk

Uudistuneet Muksu Maitojuomat:
Muksu 200ml maitojuoma PLUS 1-3v
Muksu 1l maitojuoma PLUS 1-3v

Kuluttajatutkimukset:
Brand tracking –tutkimus, Happi Mindshare, joulukuu 2011
Internet-kysely syksy 2011 n = 468, Nutricia Baby Oy
Internet-kyselyt talvi 2009 (n ≈ 1000), kesä 2009 (n ≈ 800), kevät 2010 (n = 549), kevät 2011