Muksu-lastenruokavalikoimaan lisää terveellisiä välipalatuotteita

Nutricia Baby Oy:n laaja Muksu-lastenruokavalikoima täydentyy toukokuussa herkullisilla ja terveellisillä marja- ja hedelmäsoseilla. Runsaasti marjaa ja hedelmää sisältävät, täysin sokeroimattomat välipalasoseet tukevat pienen lapsen hyvää ravitsemusta. Hedelmät ja marjat maistuvat myös kevään puurojauheuutuudessa, joka sisältää lisäksi Muksu PLUS-velleistä tuttuja oligosakkarideja (GOS-FOS).

Suomalaiset lapset saavat ravinnostaan edelleen suosituksiin nähden liian paljon sokeria. Suurin osa saannista on peräisin elintarvikkeisiin valmistusvaiheessa lisätystä sokerista. Lasten ravitsemuksen asiantuntijat suosittavat, että sokeripitoisia välipaloja korvattaisiin kasviksilla, marjoilla ja hedelmillä sekä vähän sokeria sisältävillä vaihtoehdoilla. Muksu-lastenruokien laajaan valikoimaan tulee nyt lisää herkullisia ja terveellisiä, kuluttajien toivomia marjaisia välipalavaihtoehtoja. Runsaasti marjaa ja hedelmää, mutta ei lainkaan lisättyä sokeria sisältävät soseet ovat suositusten mukainen valinta pienen lapsen välipalaksi. Maidottomat ja gluteenittomat soseet sopivat myös tavallisimpia erityisruokavalioita noudattavien lasten ruokavalioon. Muksu Mustikkainen alkaen 5-6 kk on miedon makuinen marjaisa sose, joka sopii hyvin ensilusikallisiksi uusiin makuihin totuttelevalle lapselle. Omenasta ja mustikasta makunsa saavan soseen hedelmäpitoisuus on peräti 98 prosenttia. Muksu Banaania ja marjoja soseena alkaen 5-6 kk yhdistää lasten suosikkimaut banaanin, mustikan ja vadelman. Muksu Marjaisat herkkupalat alkaen 8 kk tarjoaa sopivan pehmeää pureskeltavaa pienille kehittyville hampaille. Omenapaloja, banaani- ja mansikkasosetta sekä mustaherukkaa sisältävä sose sopii mainiosti myös isompien lasten ja aikuistenkin näppäräksi välipalaksi. Kätevät kartonkipakkaukset palaavat valikoimiin Käteviin ja ympäristöystävällisiin Tetra Brik-kartonkipakkauksiin pakatut hedelmäsoseet palaavat kesäkuussa entistäkin maukkaampina Muksu-tuotevalikoimaan. Kolme makuvaihtoehtoa Persikkaa, Päärynää ja Mangoa tarjoavat vaihtoehtoja esimerkiksi matkalle mukaan otettaviksi. Myös kartonkipakkauksiin pakatut Muksu-hedelmäsoseet ovat sokeroimattomia, maidottomia ja gluteenittomia. Kevään puurojauheuutuus on Muksu Päärynä-hedelmäpuurojauhe PLUS. Päärynää ja appelsiinia sisältävä herkullinen hedelmäpuuro sopii tarjottavaksi lapselle 5-6 kuukauden iästä alkaen. Puuroon on lisätty Nutrician ainutlaatuisia patentoituja oligosakkarideja (GOS-FOS). Oligosakkarideja on luonnostaan mm. äidinmaidossa, ja ne voivat toimia suolistossa hyödyllisten bakteerien ravintona. Muksu-uutuuksia myydään K- ja S-ryhmän vähittäismyymälöissä kautta maan touko-heinäkuusta alkaen. Tuotekuvat: Uutuustuotteiden kuvat löytyvät Nutricia Muksu -kuvapankista www.nutriciababy.fi (media-kuvapankki) tai www.datahotelli.fi/nutriciababy. Kuvapankkiin voi rekisteröityä helposti kuvapankin etusivulla. Henkilökohtainen käyttäjätunnus ja salasana lähetetään sähköpostiin muutaman työpäivän kuluessa.