Puhtaasti perinteinen uutuus lastenruokahyllyyn: Muksu Marjakiisselit

Marjat ovat tärkeä osa suomalaista ruokakulttuuria, mutta pienille lapsille sopivat marjakiisselit ovat toistaiseksi puuttuneet lastenruokien valikoimasta. Helmi-maaliskuussa lastenruokahyllyillä viimein tapahtuu, kun herkulliset Muksu Marjakiisselit saapuvat valikoimiin. Muksu Mustikkakiisseli ja Muksu Vadelmakiisseli sopivat lapsen ruokavalioon 8 kuukauden iästä alkaen.

Suomessa on rikas ja monipuolinen marjakulttuuri, joten lapsikin on hyvä totuttaa marjojen hapokkaisiin makuihin jo pienestä pitäen. Muksu Marjakiisselit voi ottaa osaksi lapsen ruokavaliota 8 kuukauden iästä alkaen esimerkiksi kaveriksi puuroaterioille.

Lusikoitava lisä aterialle

Ravitsemusasiantuntija Sinikka Saikkonen Nutricia Baby Oy:stä kertoo, että Muksu Marjakiisselit suositellaan lusikoitavaksi osana muuta ateriaa. Lusikoitava ateria pitää lapsen kylläisenä pitempään kuin juomalla nautittava ruoka.

Saikkosen mukaan lastenruokalaatuisille marjakiisseleille on ollut tarvetta.

- Aikuisille on tarjolla marjakeittoja, joita käytetään mehun tapaan ja nautitaan juomalla. Mehujen käyttöä ei suositella imeväisiässä. Nämä aikuisten keitot sisältävät usein lisättyä sokeria tai keinotekoisia makeutusaineita, joita ei myöskään suositella imeväisikäisille lapsille, hän kuvailee.

Maku aidosta marjasta

Muksu Marjakiisselit saavat makunsa aidosta marjasta. Vadelmakiisselin marjapitoisuus on 14 % ja mustikkakiisselin 15 %. Lisäksi kiisseleihin on käytetty hedelmämehua pyöristämään marjojen happamuutta.

Muksu Marjakiisseleihin ei ole lisätty sokeria eikä keinotekoisia makeutus-, väri- maku- tai säilöntäaineita. Tuotteet ovat C-vitamiinin lähteitä.

Muksu Marjaherkkuja yksilöllisesti

Muksun uudet marja-hedelmäsoseet sopivat aivan makumatkansa alussa oleville pienokaisille. Sokeroimattomat Muksu Vadelmaherkku (125 g) ja Muksu Herukkaherkku (125 g) tuovat lapsen ruokavalioon marjaisia makuja yksilöllisen tarpeen mukaisesti 4 kuukauden iästä alkaen.

Raikkaan makuiset Marjaherkut ovat täyttä marjaa ja hedelmää. Muksu Vadelmaherkku saa makunsa omenasoseesta ja vadelmasta, Muksu Herukkaherkku omenasoseesta ja mustaherukasta. Tuotteita on saatavilla sekä kahden että kuuden purkin monipakkauksissa.

Uutta! Kaikissa Muksun Hedelmäsosemonipakkauksissa on nyt QR-koodi. Sen takaa löytyy lapsiperheitä kiinnostavaa lisätietoa markkinoilla olevien hedelmäsoseiden eroista.

Nutricia Baby Oy, ravitsemusasiantuntija Sinikka Saikkonen, p. 010 680 8626, sinikka.saikkonen(at)danone.com, www.nutriciababy.fi

Maksuton Nutricia Baby -asiakaspalvelu 24 h numerossa 0800-9-2438, www.nutriciababy.fi

Nutricia Baby Oy on osa kansainvälistä hyvinvointituotteiden valmistukseen keskittyvää Danone-konsernia. Lasten ravitsemuksen asiantuntemusta yrityksellä on jo vuodesta 1901. Muksu-, Tutteli- ja Nutrilon-tuotteet valmistetaan konsernin omissa tai tarkkaan valittujen alihankkijoiden Euroopan tehtaissa. Valmistuksessa käytetään ainoastaan ensiluokkaisia lastenruokalaatuisia raaka-aineita, joiden puhtaus ja turvallisuus on todennettu tutkimuksin ja tarkoin selvityksin. Tuotteissa huomioidaan uusimmat lastenravitsemusta koskevat tutkimukset ja suositukset, lapsen muuttuvat ravitsemukselliset tarpeet sekä syömiseen liittyvät valmiudet ja suomalaisten lapsiperheiden toiveet. Hyvä lastenruoka syntyy tiedolla, taidolla ja tunteella. Nutricia Baby Oy tukee Ensi- ja turvakotien liiton toimintaa. Lisätietoja www.ensijaturvakotienliitto.fi.