Pyöräytä hyvää: Muksu Onnenpyörä kerää varoja Ensi- ja turvakotien liitolle

Lapsi-messujen Muksu-osastolla voi tänä vuonna pyöräyttää hyvää. Muksu Onnenpyörässä kaikki voittavat euron osallistumismaksua vastaan. Tuotto käytetään lyhentämättömänä Ensi- ja turvakotien liiton toiminnan tukemiseen.

Onnenpyörää pyöritetään Muksun messuosastolla 6 a 49 jokaisena messupäivänä. Iloisen värikkäässä Onnenpyörässä seikkailevat Muksun omasta lautasmallista tutut ruokahahmot.

Muksu Onnenpyörää pyöräyttämällä messuvieraat voivat olla mukana tukemassa Ensi- ja turvakotien liiton toimintaa. Ensi- ja turvakotien liitto ry on vuonna 1945 perustettu valtakunnallinen lastensuojelujärjestö, jolla on 28 eri puolilla Suomea toimivaa jäsenyhdistystä.  Liitto auttaa vuosittain 4.000:ta lasta, jotka elävät vaikeissa ja turvattomissa oloissa.

Monipuolista tukea

Nutricia Baby haluaa olla mukana auttamassa haavoittuvissa oloissa eläviä perheitä. Yrityksen tuki Ensi- ja turvakotien liitolle on monipuolista ja kattaa useita erilaisia toimia. Nutricia Baby muun muassa kouluttaa Ensi- ja turvakotien liiton henkilöstöä imeväisten ja pikkulasten ravitsemusasioissa suorien ruokalahjoitusten lisäksi.

Maksuton Muksu-ateria perheen pienimmille

Onnenpyörän lisäksi Muksun messuosastolta ja Muksu-ravintolasta (6 a 1) löytyy paljon muutakin mukavaa. Muksu-ravintola tarjoaa jokaisena messupäivänä maksuttoman aterian perheen pienimmille. Samalla on mahdollisuus tutustua lastenruokapakkausten kierrätykseen ja muksun omaan lautasmalliin, joka auttaa koostamaan ravitsemuksellisesti täysipainoisen aterian leikki-ikäiselle lapselle.

Asiantuntijat tavattavissa

Nutricia Baby Oy:n lastenruoan asiantuntijat ovat tavattavissa Muksu-ravintolassa joka päivä klo 10-16. Heidän kanssaan on mahdollista keskustella esimerkiksi lastenruokien valmistukseen ja laatuun liittyvistä kysymyksistä.

Ravitsemusasiantuntija Carina Kronberg-Kippilä muistuttaa, että teolliset lastenruoat ovat puhtaimpia ja valvotuimpia elintarvikkeita kaupan hyllyllä.

- Esimerkiksi erilaisten vierasaineiden sallitut pitoisuusrajat ovat lastenruoissa jopa 10-100 kertaa alhaisempia kuin muissa elintarvikkeissa. Säilöntäaineiden, keinotekoisten väri-, maku- ja tuoksuaineiden sekä makeutusaineiden käyttö on lastenruoissa kokonaan kielletty, Kronberg-Kippilä kertoo.

Lapsi-messuilla löydät Muksun osastolta 6 a 49. Tutustu myös Muksu-ravintolaan osastolla 6 b 1. Lapsi-messut Helsingin Messukeskuksessa 15.-17.4.2011.

Nutricia Baby Oy, ravitsemusasiantuntija Carina Kronberg-Kippilä, puh. 010 680 8621, carina.kronberg-kippila(at)danone.com,
www.nutriciababy.fi

Maksuton Nutricia Baby -asiakaspalvelu 24 h numerossa 0800-9-2438,
www.nutriciababy.fi

Nutricia Baby Oy on osa kansainvälistä hyvinvointituotteiden valmistukseen keskittyvää Danone-konsernia. Lasten ravitsemuksen asiantuntemusta yrityksellä on jo vuodesta 1901. Yrityksen käyttövalmiit Tetra Brik -pakkauksiin pakatut Tutteli-tuotteet ja Muksu-vellit, -puurot, -jogurttivalmisteet sekä -maitojuoma valmistetaan Suomessa Valion Turengin tehtaalla. Muut Muksu- ja Nutrilon-tuotteet valmistetaan konsernin omissa tai tarkkaan valittujen alihankkijoiden Euroopan tehtaissa. Valmistuksessa käytetään ainoastaan ensiluokkaisia lastenruokalaatuisia raaka-aineita, joiden puhtaus ja turvallisuus on todennettu tutkimuksin ja tarkoin selvityksin. Tuotteissa huomioidaan uusimmat lastenravitsemusta koskevat tutkimukset ja suositukset, lapsen muuttuvat ravitsemukselliset tarpeet sekä syömiseen liittyvät valmiudet ja suomalaisten lapsiperheiden toiveet. Hyvä lastenruoka syntyy tiedolla, taidolla ja tunteella. Nutricia Baby Oy tukee Ensi- ja turvakotien liiton toimintaa. Lisätietoja www.ensijaturvakotienliitto.fi.