NYAB alentaa tilikauden 2023 taloudellista ohjeistustaan (sisäpiiritieto)

22.12.2023 kello 09:00

NYAB alentaa tilikauden 2023 taloudellista ohjeistustaan (sisäpiiritieto)

NYAB Oyj alentaa taloudellista ohjeistustaan tilikaudelle 2023. Uuden ohjeistuksen mukaisesti koko vuoden 2023 liikevaihdon arvioidaan olevan 270–285 miljoonaa euroa ja liikevoiton (EBIT) 14–17 miljoonaa euroa.

Taloudellisen ohjeistuksen muutos on seurausta sääolosuhteiden vaikutuksesta. Poikkeuksellisen aikaisen ja rajun talven alkamisen myötä NYABin projektit sen avainmarkkinoilla Ruotsin ja Suomen pohjoisosissa ovat vuoden loppupuolella edistyneet aiemmin arvioitua hitaammin. Näin ollen projektien tuloutuminen on lykkääntynyt vuodelle 2024 odotettua suuremmassa laajuudessa.

Aiemman, 10.8.2023 annetun taloudellisen ohjeistuksen mukaisesti NYAB arvioi koko vuoden 2023 liikevaihdon olevan 290–315 miljoonaa euroa ja liikevoiton (EBIT) 16–24 miljoonaa euroa. NYAB täsmensi ohjeistusta 10.11.2023 julkaistun kolmannen vuosineljänneksen liiketoimintakatsauksen yhteydessä siten, että vuoden 2023 liikevaihdon odotettiin asettuvan aiemmin viestityn ohjeistushaarukan alalaitaan.

NYABin tilinpäätöstiedote tilikaudelta 2023 suunnitellaan julkaistavan keskiviikkona 28.2.2024.

NYAB on puhtaan tulevaisuuden rakentaja, jolla on vuosikymmenien kokemus vaativista rakennushankkeista. Olemme mahdollistamassa Pohjoismaiden vihreää siirtymää tarjoamalla uusiutuvaa energiaa ja kestävää infrastruktuuria koskevia suunnittelun, rakentamisen ja kunnossapidon palveluita julkisen ja yksityisen sektorin asiakkaille. NYABin pääkonttori sijaitsee Oulussa ja sillä on yli 400 työntekijää eri toimipisteissä Suomessa ja Ruotsissa.