NYAB päivittää pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteensa (sisäpiiritieto)

NYAB Oyj
29.06.2023 kello 15:30

NYAB päivittää pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteensa (sisäpiiritieto)

NYAB Oyj:n hallitus on päättänyt päivittää konsernin pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet. Uudet pitkän aikavälin tavoitteet ovat seuraavat:

• vuotuinen orgaaninen kasvu yli 15 prosenttia
  • liikevoitto (EBIT) yli 9 prosenttia liikevaihdosta
  • omavaraisuusaste yli 50 prosenttia
  • osinko yli 30 % nettotuloksesta

Pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet ovat NYABin tänään 29.6.2023 käyttöönottamien IFRS-laskentaperiaatteiden mukaiset. Aiempien, 13.5.2022 julkaistujen tavoitteiden mukaisesti konsernin orgaanisen kasvun tavoiteltiin olevan yli 7 prosenttia, EBITA-marginaalin (liiketulos ilman poistoja ja arvonalentumisia aineettomista hyödykkeistä) yli 10 prosenttia, omavaraisuusasteen yli 45 prosenttia ja osingon yli 30 prosenttia oikaistusta nettotuloksesta.

NYAB on nostanut kasvutavoitettaan vastaamaan paremmin pitkän aikavälin suotuisiin näkymiin liiketoimintaympäristössään. IFRS-siirtymän myötä NYAB seuraa jatkossa raportoinnissaan konsernin liikevoittoa, eikä sen nettotulokseen tehdä liikearvon poistoista johtuvia oikaisuja.

Tietoja julkaisijasta NYAB Oyj

NYAB on puhtaan tulevaisuuden rakentaja, jolla on vuosikymmenien kokemus vaativista rakennushankkeista. Olemme mahdollistamassa Pohjoismaiden vihreää siirtymää tarjoamalla uusiutuvaa energiaa ja kestävää infrastruktuuria koskevia suunnittelun, rakentamisen ja kunnossapidon palveluita julkisen ja yksityisen sektorin asiakkaille. NYABin pääkonttori sijaitsee Oulussa ja sillä on yli 350 työntekijää eri toimipisteissä Suomessa ja Ruotsissa.

NYAB Oyj:n Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Augment Partners AB, info@augment.se, puh. +46 8 604 22 55