NYABin hallitus on valinnut Jan Öhmanin hallituksen puheenjohtajaksi

NYAB Oyj
27.9.2023 kello 15:05

NYABin hallitus on valinnut Jan Öhmanin hallituksen puheenjohtajaksi

NYAB Oyj:n hallitus on tänään valinnut Jan Öhmanin uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi. Öhman toimi aiemmin hallituksen varapuheenjohtajana. Hän seuraa tehtävässä Markku Kankaalaa, joka toimii jatkossa hallituksen varapuheenjohtajana.

Olen ylpeä voidessani ilmoittaa, että hallitus on suosituksestani valinnut Jan Öhmanin NYABin hallituksen puheenjohtajaksi yksimielisesti. Janilla on kattava kokemus Ruotsissa listautuneiden yhtiöiden hallinnosta sekä pitkä historia johtamisesta, ja hän on näin ollen ihanteellinen valinta johtamaan NYABin hallitusta yhtiön seuraavassa vaiheessa. Tiedotimme tänään käynnistävämme yhtiön kotipaikan siirron Ruotsiin sekä tavoittelevamme listautumista Nasdaq First North Premier -markkinapaikalle Tukholmassa, minkä myötä on hyvä hetki luovuttaa puheenjohtajuus Janille ja kehittää yhtiötä hänen pätevyytensä avulla entistäkin vahvemmaksi yhdessä sen johdon kanssa. Samalla olen iloinen saadessani jatkaa yhteistyötä Janin kanssa hallituksen varapuheenjohtajana”, kommentoi Markku Kankaala, NYABin hallituksen uusi varapuheenjohtaja.

Jan Öhmanilla, joka valittiin NYABin hallituksen jäseneksi huhtikuussa 2023, on kattava kokemus listattujen yhtiöiden hallinnosta. Viimeisimpänä tehtävänään hän toimi Tukholman pörssiin listatun Industrivärden AB:n talousjohtajana vuosina 2019–2022. Öhman on riippumaton yhtiöstä ja sen merkittävistä osakkeenomistajista.

”NYABilla on vahvat näytöt nopeasta kasvusta ja kannattavuudesta. Hallituksen puheenjohtajana odotan innolla pääseväni kehittämään yhtiötä yhdessä hallituksen ja johdon kanssa sen astuessa seuraavaan vaiheeseen. Toimiessaan hallituksen puheenjohtajana Markku johti menestyksekkäästi mm. NYABin ja Skartan yhdistymistä. Nyt odotan innolla läheistä yhteistyötä Markun, muun hallituksen ja yhtiön johdon kanssa yhtiön kehittämiseksi entisestään ja arvon luomiseksi sidosryhmille”, kommentoi hallituksen puheenjohtajaksi nimitetty Jan Öhman.

Tietoja julkaisijasta NYAB Oyj

NYAB on puhtaan tulevaisuuden rakentaja, jolla on vuosikymmenien kokemus vaativista rakennushankkeista. Olemme mahdollistamassa Pohjoismaiden vihreää siirtymää tarjoamalla uusiutuvaa energiaa ja kestävää infrastruktuuria koskevia suunnittelun, rakentamisen ja kunnossapidon palveluita julkisen ja yksityisen sektorin asiakkaille. NYABin pääkonttori sijaitsee Oulussa ja sillä on yli 400 työntekijää eri toimipisteissä Suomessa ja Ruotsissa.

NYAB Oyj:n Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Augment Partners AB, info@augment.se, puh. +46 8 604 22 55