SkartaNYAB Oyj hankkii Power Forze AB:n ja järjestää suunnatun osakeannin

SkartaNYAB Oyj
26.8.2022 kello 09:30

SkartaNYAB Oyj hankkii Power Forze AB:n ja järjestää suunnatun osakeannin

Puhtaan tulevaisuuden rakentaja SkartaNYAB Oyj hankkii ruotsalaisen Power Forze AB:n osakekannan. Osakkeista maksettava kauppahinta on 38,5 miljoonaa Ruotsin kruunua, josta 8,5 miljoonaa kruunua maksetaan käteisvastikkeena ja loppuosa järjestämällä Power Forze AB:n osakkeenomistajille suunnattu osakeanti. Yrityskaupalla ei ole merkittävää vaikutusta SkartaNYAB-konsernin tämän vuoden liikevaihtoon ja tulokseen.

Power Forze AB:n osakkeenomistajille suunnattavassa osakeannissa lasketaan liikkeelle 4 006 400 SkartaNYAB Oyj:n uutta osaketta. Osakekohtainen merkintähinta osakeannissa on 0,72 euroa ja se maksetaan apporttiomaisuutena Power Forze AB:n osakkeilla. Osakeannin myötä SkartaNYAB Oyj:n osakemäärä nousee 706 658 238 osakkeeseen, uudet osakkeet muodostavat 0,57 prosenttia. Osakeannin täytäntöönpanon tavoitellaan tapahtuvan elokuun loppuun mennessä, minkä jälkeen uudet osakkeet rekisteröidään kaupparekisteriin ja haetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla ilman aiheetonta viivästystä.

Power Forze AB on erityisesti Pohjois-Ruotsissa toimiva yhtiö, joka tarjoaa teollisuuden ja tuulivoimaloiden sähköasennuksia sekä sähköverkkojen rakentamista ja ylläpitoa koskevia palveluita. Yhtiö on perustettu vuonna 2020 ja sen kaikki omistajat ovat yhtiön avainhenkilöitä. Yhtiön liikevaihto tilikaudella 2021 oli 6,2 miljoonaa euroa ja liikevoitto 0,4 miljoonaa euroa. Yhtiön ennustettu liikevaihto vuodelle 2022 on 8.4 miljoonaa euroa ja liikevoitto 0,5 miljoonaa euroa.

”Pohjois-Ruotsissa on käynnissä merkittäviä teollisia investointeja, joiden myötä myös energiantuotannon kasvattamiselle sekä uusilla energianlähteillä että infrastruktuuria vahvistamalla on olennaista tarvetta. Power Forze AB:n hankinnan myötä voimme vahvistaa asemaamme energiarakentamisen arvoketjussa kasvavilla markkinoilla, ja odotamme myös marginaaleja kasvattavaa vaikutusta nykyisellä ydintoimialallamme”, SkartaNYAB Oyj:n toimitusjohtaja Johan Larsson kommentoi.

Tietoja julkaisijasta SkartaNYAB Oyj

SkartaNYAB on puhtaan tulevaisuuden rakentaja, jolla on vuosikymmenien kokemus vaativista rakennushankkeista. Strategiamme pohjautuu vahvaan erikoisrakentamisosaamiseen ja tavoitteenamme on laajentaa toimintaamme tuulivoiman, aurinkoenergian ja vetyratkaisujen arvoketjussa kohti puhtaan energian kokonaishankkeita, joissa näemme erinomaisia kasvumahdollisuuksia. SkartaNYABin pääkonttori sijaitsee Oulussa ja sillä on yli 300 työntekijää eri toimipisteissä Suomessa ja Ruotsissa.

SkartaNYAB Oyj:n Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Augment Partners AB, info@augment.se, puh. +46 8 604 22 55