• NYAB AB/

SkartaNYAB Oyj nostaa taloudellista ohjeistustaan tilikaudelle 2022 (sisäpiiritieto)

SkartaNYAB Oyj
12.12.2022 kello 09:45

SkartaNYAB Oyj nostaa tilikautta 2022 koskevaa taloudellista ohjeistustaan. Yhtiön uuden ohjeistuksen mukaan konsernin liikevaihdon tilikaudella 2022 ennakoidaan olevan 235–250 miljoonaa euroa ja liiketuloksen ilman poistoja ja arvonalentumisia aineettomista hyödykkeistä (EBITA) 30–33 miljoonaa euroa.

SkartaNYAB tiedotti tänään allekirjoittaneensa sopimuksen, jonka mukaisesti konserniin kuuluva Skarta Energy Oy siirtyy CapMan Nordic Infrastructure II -rahaston kanssa perustettavan yhteisyrityksen omistukseen. Yritysjärjestelyllä on merkittävä positiivinen vaikutus konsernin tulokseen. Uusi ohjeistus perustuu oletukseen, että järjestelyn täytäntöönpano tapahtuu suunnitellusti joulukuun loppuun mennessä, jolloin perustettavaa yhteisyritystä käsiteltäisiin SkartaNYAB Oyj:n konsernitilinpäätöksessä osakkuusyhtiönä.

Aiemman, 19.8.2022 julkaistun taloudellisen ohjeistuksen mukaan konsernin liikevaihdon arvioitiin olevan 225–245 miljoonaa euroa ja EBITA-tunnusluvun 14–20 miljoonaa euroa.

Tietoja julkaisijasta SkartaNYAB Oyj

SkartaNYAB on puhtaan tulevaisuuden rakentaja, jolla on vuosikymmenien kokemus vaativista rakennushankkeista. Olemme mahdollistamassa Pohjoismaiden vihreää siirtymää tarjoamalla uusiutuvaa energiaa ja kestävää infrastruktuuria koskevia suunnittelun, rakentamisen ja kunnossapidon palveluita julkisen ja yksityisen sektorin asiakkaille. SkartaNYABin pääkonttori sijaitsee Oulussa ja sillä on yli 300 työntekijää eri toimipisteissä Suomessa ja Ruotsissa.

SkartaNYAB Oyj:n Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Augment Partners AB, info@augment.se, puh. +46 8 604 22 55