NYAB laajentaa energiasektorin tarjontaansa – integroi Power Forzen hankinnan

NYABin johto näkee vahvoja kasvumahdollisuuksia sähkö- ja sähkönsiirtoalan markkinoilla. Vastatakseen kasvavaan kysyntään ja laajentaakseen tarjontaansa alalla, NYAB integroi konserniyhtiö Power Forzen toiminnot NYAB Swedenin toimintoihin 1. kesäkuuta 2024 alkaen.

Power Forze, joka on toiminut omalla brändillään NYABin vuonna 2022 tekemän hankinnan jälkeen, tarjoaa sähköasennuksen palveluita teollisuudelle ja tuulivoimaloille sekä sähkönsiirron palveluita 20 kV:stä 400 kV:iin pääasiassa Pohjois-Ruotsissa. NYAB-konsernissa Power Forze on myötävaikuttanut useisiin onnistumisiin, mukaan lukien Aurora Line -projektin varmistumiseen, missä NYAB rakentaa 90 km osuuden 400 kV:n voimajohdosta Ruotsin ja Suomen välillä Svenska kraftnätin tilauksesta.

Power Forzen toimintojen integrointi NYAB Swedeniin antaa NYABille kilpailukykyisen kokonaistarjonnan sähkönjakelualalla yhdistämällä konsernin laajan asiantuntemuksen palveluvalikoimassaan. Toimituskyky vahvistuu myös projektimenetelmien yhdenmukaistamisen myötä.

"Olemme innoissamme siitä, että Power Forzen asiantuntemus ja osaaminen liittyvät nyt NYAB Swedeniin. Kertynyt osaaminen avaa houkuttelevia liiketoimintamahdollisuuksia koskien tulevaisuuden sähkönjakelun turvaamiseksi suunniteltuja investointeja. Yhdessä voimme tarjota täyden kokonaisratkaisun ja laajan palveluvalikoiman sekä markkinoille että työntekijöillemme. Pystymme myös tekemään saumattomampaa yhteistyötä yli kansallisten rajojen, mikä tarjoaa synergioita ja uusia mahdollisuuksia", sanoo NYABin toimitusjohtaja Johan Larsson.

Power Forze on perustettu vuonna 2020 ja se on toiminut pääasiassa Pohjois-Ruotsissa, mutta integraation jälkeen Power Forzen palveluja ja osaamista voidaan tarjota myös muilla alueilla Ruotsissa ja Suomessa.

"Odotamme innolla työmme jatkumista NYAB-konsernissa ja korkealaatuisten palveluiden toimittamista asiakkaillemme. Osana NYABia saamme mahdollisuuden laajentaa liiketoimintaamme lisäämällä osaamista, laajentamalla kokonaistarjontaa ja parantamalla sisäisiä tukirakenteita IT:n, henkilöstöasioiden ja koulutuksen osalta", sanoo Stefan Helmvall, NYABin energialiiketoiminnantyöpäällikkö, joka toimi aiemmin Power Forzen toimitusjohtajana.

Muutos ei vaikuta Power Forzen nykyisiin asiakkaisiin, kumppaneihin ja toimittajiin. Solmitut sopimukset ja sitoumukset jatkuvat alkuperäisessä yrityksessä, joka säilyy olemassa toistaiseksi, kun taas uusia toimintoja siirretään NYABille.

Yhteyshenkilö

Johan Larsson, CEO, NYAB Oyj, Tel: +46 (0)70 182 5070, johan.larsson@nyabgroup.com

Tietoa NYABista