NYAB päätti osakeannista Dyk & Anläggning Stockholm AB:n hankkimiseksi

YHTIÖTIEDOTE
31.05.2024 kello 16:50

NYAB päätti osakeannista Dyk & Anläggning Stockholm AB:n hankkimiseksi

NYAB Oyj on päättänyt laskea liikkeelle 2 334 770 Yhtiön uutta osaketta suunnatulla osakeannilla. Osakeanti liittyy yritysjärjestelyyn, jossa NYAB on hankkinut ruotsalaisen vedenalaiseen rakentamiseen erikoistuneen Dyk & Anläggning Stockholm AB:n osakekannan. Osakekohtainen merkintähinta osakeannissa oli 0,48 euroa ja se maksettiin apporttiomaisuutena Dyk & Anläggning Stockholm AB:n osakkeilla.

Osakeannin myötä NYABin osakkeiden kokonaismäärä nousee 712 993 008 osakkeeseen, joista uudet osakkeet muodostavat 0,33 prosenttia. Uudet osakkeet rekisteröidään kaupparekisteriin ja haetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla viipymättä.

Dyk & Anläggning Stockholm AB:n hankinnan myötä NYAB vahvistaa osaamistaan merellä ja rannikolla tapahtuvan rakentamisen kasvavilla markkinoilla, joilla NYAB näkee hyviä liiketoimintamahdollisuuksia. Yrityskaupan sovittu hankintahinta oli yhteensä 26 miljoonaa Ruotsin kruunua, josta 50 % maksettiin käteisvastikkeena ja loppuosa järjestämällä suunnattu osakeanti. Yritysjärjestelyn arvo NYABin kirjanpidossa on yhteensä n. 2,7 miljoonaa euroa perustuen järjestelyn täytäntöönpanohetken valuutta- ja osakekursseihin.

Lisätietoa yrityskaupasta on kerrottu NYABin 1.3.2024 julkaisemassa lehdistötiedotteessa.

Tietoja julkaisijasta NYAB Oyj

NYAB Oyj:n Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Augment Partners AB, info@augment.se, puh. +46 8 604 22 55