eTactica-järjestelmä tuo kymmenyksen säästön sähkölaskuun

Report this content

Energiankulutuksen mittausjärjestelmä eTactica tuo tuntuvan säästön kiinteistön sähkölaskuun.

“eTactica-järjestelmän avulla käyttäjä voi nähdä ja ohjata sähkön kulutustaan sulakekohtaisesti. Useimmat muut järjestelmät pystyvät mittaroimaan sähkön tai energian kulutusta vain karkeammalla tasolla”, Nylund Talotekniikan tekninen asiantuntija Niclas Nylund kertoo.

Mittaustarkkuus mahdollistaa kiinteistön sähkösyöppöjen löytymisen. eTactica -järjestelmä voi tällöin osoittaa käyttäjälleen tarkat kehittämiskohteet.

“eTactica-järjestelmä pystyy tuomaan käyttäjälleen keskimäärin kymmenen prosentin säästön sähkölaskussa”, hän sanoo.

Kiinteistökohtaisesti räätälöitävällä ohjelmistolla voi verrata päivä-, viikko- tai vuosikohtaisia raportteja ampeerien, kilowattituntien, volttien, hiilijalanjäljen sekä hinnan perusteella. Ylikuormitustilanteet voidaan välttää personoitavien hälytysten avulla.

eTactican luoneella islantilaisella Remake Electric-yhtiöllä on monta esimerkkiä onnistuneesta hankkeesta.

IKEAn Reykjavikin tavaratalossa eTactican käyttö on pienentänyt sähkölaskua 10,30%. Peliyhtiö CCP onnistui alentamaan laskuaan 12,35% eTactican ansiosta. eTactica on käytössä myös Tesco-myymälöillä, Radisson-hotelliketjulla sekä Toyotan ja McDonald’sin Euroopan-yksiköissä.

“eTactica-järjestelmä antaa meillä johdonmukaisesti tietoa sähkön kulutuksestamme, mikä mahdollistaa poikkeamien havaitsemisen ja niiden korjaamisen”, IKEAn Islannin toimitusjohtaja Thorarinn Aevarsson sanoo.

Nylund Group on eTactica -järjestelmän maahantuoja. Nylund Group esittelee eTactica-järjestelmää Jyväskylässä 3.-5.2.2016 SähköTeleValoAV-messuilla osastolla C-311.

Lisätiedot:

Niclas Nylund, tekninen asiantuntija, Nylund Group, 010 217 0320, niclas.nylund[at]nylund.fi

Nylund Group tarjoaa mm. valaistus-, energiatehokkuus- ja tiedonsiirtoratkaisuja kiinteistöjen ja teollisuuden tarpeisiin. Vuonna 2015 Nylund Groupin liikevaihto oli 10 MEUR. Yrityksen palveluksessa työskentelee 22 sähköteknisen ja teknisen alan ammattilaista. Nylund on ISO 9001:2008 sekä ISO 14001:2004 -sertifioitu. Lisätietoja: www.nylund.fi

Pikafaktat