Observer osti Irlannin johtavan mediaseurantayhtiön

Report this content

Observer osti Irlannin johtavan mediaseurantayhtiön Media- ja markkinatietokonserni Observer on saavuttanut merkittävän jalansijan Irlannissa hankkimalla omistukseensa maan johtavan mediaseurantayhtiö News Extractin. Yrityksen siirtyminen Observerin omistukseen vahvistaa entisestään Observerin globaalia toimintaa. Observer on tähän mennessä sijoittunut 11 maahan. Uusin yritysosto vakiinnuttanee Observerin johtavan aseman Irlannin dynaamisilla markkinoilla Media Intelligence -palveluiden tarjoajana vuosikymmeniksi eteenpäin. Irlanti on tällä hetkellä yksi Euroopan voimakkaimmin kasvavista talouksista. Tämä on houkuttanut useita uuden talouden yrityksiä sekä monikansallisia yhtiöitä. - News Extractin siirtyminen Observer-leiriin vahvistaa läsnäolomme englantilaisella kielialueella täydelliseksi. Lisäksi se antaa meille vakaan jalansijan kehittyvillä ja erittäin kiinnostavilla markkinoilla, kertoo Observer Finlandin toimitusjohtaja Annele Aerikkala. News Extractilla on toimipisteet Dublinissa ja Belfastissa Pohjois- Irlannissa. Viisikymmentähenkisen yrityksen liikevaihto on 17 miljoonaa Ruotsin kruunua. Observer-ryhmä Helsingissä toimiva Oy Observer Finland Ab työllistää tällä hetkellä runsaat 120 mediaseurannan, mediaraportoinnin ja mediatiedon analysoinnin asiantuntijaa. Yritys tarjoaa asiakkailleen ratkaisuja toimintaympäristön havainnointiin tuottamalla palveluja koko yritysjohdon yksilöllisiin tarpeisiin. Kaikkien Observerin palvelujen lähteenä on mediassa julkaistu tieto tai muut avoimet tietolähteet. Oy Observer Finland Ab on osa maailman suurinta media- ja markkinatietokonsernia Observer-ryhmää, joka tuottaa Media Intelligence -palveluja. Observer-ryhmä on sijoittunut Isoon-Britanniaan, Ruotsiin, Saksaan, Suomeen, Tanskaan, Norjaan, Portugaliin, Pohjois-Irlantiin, Viroon, Latviaan ja Liettuaan. Lisäksi yli 50 maassa toimivat yhteistyökumppanit ympäri maailmaa tarjoavat Observerille tehokkaan tiedonhankinta- ja välityskanavan. Yritysryhmä työllistää noin 1700 alan asiantuntijaa. Observer-ryhmän liikevaihto on runsaat miljardi Ruotsin kruunua ja se on noteerattu Tukholman pörssissä. 09-686 131, gsm 0500-888 452, sähköposti annele.aerikkala@observer.fi Tämän tiedotteen sinulle toimitti BIT. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/23/20010423BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/23/20010423BIT00500/bit0001.pdf