Observer osti USA:n johtavan mediatutkimusyhtiön

Report this content

Observer on ostanut yhdysvaltalaisen Delahaye-yhtiön, joka on erikoistunut asiakkaidensa julkisuuden mittaamiseen, analysointiin, tutkimukseen ja maineen hallintaan.

Delahaye on maailman johtavia yrityksiä pitkälle jalostetun mediatiedon ja viestinnän analysoinnin alalla. Yrityskauppa vahvistaa Observer-konsernin kokonaisviestinnän ja maineenhallinnan palveluja. Observer ja Delahaye ovat ainoat yhtiöt, jotka tarjoavat näin laajoja julkisuuden hallinnan palveluja sekä Euroopassa että Pohjois-Amerikassa. Kaupasta hyötyä myös Suomen yrityksille Observerilla on jo vankka asiantuntemus julkisuuskuvan seurannan, mittaamisen ja analysoinnin alalla. Nyt tehty yrityskauppa vahvistaa Observerin osaamista erityisesti viestinnän toimenpiteiden onnistumisen ja panostusten kannattavuuden mittaamisessa. - Pohjois-Amerikassahan ROI on avainsana paitsi taloudellisena tunnuslukuna myös yritysten strategisen viestinnän mittarina. Delahayen sata analyytikkoa tuovat paljon lisää osaamista Observerin Suomen asiakkaiden käyttöön, toteaa Observer Finlandin toimitusjohtaja Annele Aerikkala. Observerin globaali palvelutarjonta Pohjoismaissa ja Baltiassa toimiville kansainvälisille yrityksille laajenee sekin tehdyn kaupan myötä. Lisäksi Delahayen kehittämä medialuotauksen ja analysoinnin uusin teknologia täydentää erinomaisesti Observerin sähköisiä palveluratkaisuja. Lisätietoja Oy Observer Finland Ab, toimitusjohtaja Annele Aerikkala, gsm 0500 888 452, annele.aerikkala@observer.fi