Observer tarjoaa tietoa nyt myös langattomasti

Report this content

Observer tarjoaa tietoa nyt myös langattomasti Suomalaisten yritysten esittämä toive saada Observerin keräämä tieto käyttöön internetin lisäksi myös langattomasti oli alkusysäys Observer MediaWeb -wap-sovelluksen syntymiselle. Mobiili-ratkaisu lanseerattiin m- Com messuilla 14.-15.2. Helsingissä. Uuden tiedonjakelutavan ideana on tarjota esimerkiksi yrityksen liikkuvalle henkilökunnalle mahdollisuus päästä hyödyntämään Observerin seulomaa ja raportoimaa tietoa ajasta ja paikasta riippumatta. Yrityksen toimintaympäristön luotaus ajasta tai paikasta riippumatta Media on rajaton tietolähde. Se on kanava, josta etsitään tietoa esimerkiksi asiakkaista, kilpailijoista, uusista tuotteista, trendeistä tai uhkakuvista. Kaikkien Observerin palveluiden lähteenä on mediassa julkaistu tieto. Tästä massasta seulotaan mediaseurannalla tai tietokantahauilla asiakasta kiinnostavat asiat. Asiakkaan tietokantaan muokataan hänen haluamansa tieto, joka on luokiteltu vain häntä varten. Aikaisemmin asiakas on päässyt tietokantaan esimerkiksi internetin kautta. - Signaali langattoman kanavan löytämiseksi lähti asiakkailtamme, joten kysyntää mobiili-ratkaisuille näyttää selkeästi olevan, markkinointijohtaja Päivi Klinga Observerista kertoo. - Tiedon jakelukanavat kehittyvät jatkuvasti. Jatkossa Observerin asiakas voi valita itselleen sopivan tavan ottaa vastaan tietoa, missä päin maailmaa tahansa hän liikkuukin. Demo esillä m-Comissa Asiakkaan kannalta uusi palvelu tarkoittaa sitä, että Observerin asiakas saa Observer MediaWeb -palvelun myös wap-puhelimeensa. Uusi palvelu on julkaistu m-Com -messuilla Helsingissä 14.-15.2.2001. Lisätietoja: Oy Observer Finland Ab, markkinointijohtaja Päivi Klinga, puh. (09) 6861 3317, gsm 050 572 2777 Oy Observer Finland Ab on osa maailman suurinta media- ja markkinatietokonsernia, jossa maailmanlaajuisesti työskentelee reilut 1600 alan osaajaa. Observer on mediaseurantaan, mediassa olevan tiedon raportointiin ja analysointiin erikoistunut asiantuntijayritys. Observer- ryhmän liikevaihto on runsaat miljardi Ruotsin kruunua. Emoyhtiö Observer AB on listattu Tukholman pörssiin. Observer tarjoaa asiakkailleen ratkaisuja toimintaympäristönsä havainnointiin tuottamalla palveluja koko yritysjohdon yksilöllisiin tarpeisiin. Tämän tiedotteen sinulle toimitti BIT. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT01100/bit0001.doc