Observerin viimeisin yritysosto Yhdysvalloissa vahvistaa markkina-asemaa ja kasvattaa liikevoittoa

Report this content

Mediaseuranta- ja markkinatietokonserni Observer ostaa menestyvän yhdysvaltalaisen digitaalisen mediaseurantayrityksen Multivisionin. Kaliforniassa toimiva Multivision on johtavassa asemassa digitaalisen mediaseurannan kehittämisessä sekä mediatiedon välittämisessä ja analysoinnissa Yhdysvaltain markkinoilla. Multivisionin vuotuinen liikevaihto on noin 12 miljoonaa dollaria. Yrityskauppa vahvistaa Observerin asemaa markkinatiedon tuottajana. Sen myötä Observer saa käyttöönsä teknologiaa ja asiantuntemusta sekä pääsee kasvattamaan myyntilukujaan. Nyt nykyisille Observerin ja Multivisionin asiakkaille on tarjolla entistä laajemmin erilaisia palveluja. ”Multivision kasvaa voimakkaasti ja se on parantanut liikevoittoaan yhtäjaksoisesti viime vuosien ajan. Yrityskauppa on yksi askel tavoitteessamme kehittää palvelutarjontaamme ja hyötyä maailmanlaajuisten markkinoiden tarjoamasta potentiaalista”, kertoo Observerin pääjohtaja Robert Lundberg. Yrityskaupan hinta on 25 miljoonaa dollaria. Kaupan odotetaan vaikuttavan myönteisesti Observerin osakekohtaiseen tulokseen sekä kassavirtaan hankintapäivästä lähtien. Multivision on määrä sulauttaa osaksi Observeria marraskuun 2005 alusta lähtien. Multivisionin nykyinen pääjohtaja Babak Farahi jatkaa Observerin Yhdysvaltojen toimintojen johdossa. www.multivisioninc.com www.observergroup.com