Sarjayrittäjä Rasmus Roiha Ohjelmistoyrittäjien toimitusjohtajaksi

TIEDOTE 14.5.2012

Ohjelmistoyrittäjät ry:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty MBA Rasmus Roiha (35). Ensimmäisen yrityksensä 22-vuotiaana perustaneella Roihalla on pitkä kokemus ohjelmistoalan yrittäjyydestä ja yritysten johtamisesta eri kehitysvaiheissa. Roiha siirtyy yhdistykseen ohjelmistoyritys Iwa Labs Oy:n palveluksesta. Hän ottaa toimitusjohtajan tehtävät vastaan 21.5.2012.

Uuden toimitusjohtajan nimitys on osa voimakkaasti kasvaneen yhdistyksen uudistettua strategiaa, joka tähtää ohjelmistoalan nostamiseen suomalaisen hyvinvoinnin kulmakiveksi. Ohjelmistoteollisuus on jo tällä hetkellä sekä merkittävä itsenäinen toimiala että yhä keskeisempi muiden teollisuudenalojen kilpailukyvyn lähde. Ohjelmistoyrittäjät ry toimii ohjelmistoalan, kasvuyrittäjyyden ja korkean osaamisen edistäjänä.

”Ohjelmistoyrittäjät ry:n tehtävä on ohjelmistoyritysten toimintaedellytysten määrätietoinen kehittäminen. Rasmus Roiha tuntee omakohtaisesti sekä yrittäjyyden palkitsevuuden että siihen liittyvät haasteet. Monessa mukana olleena ja laajasti verkottuneena henkilönä hän edustaa erinomaisesti yhdistyksemme arvoja, luovuutta, rohkeutta ja kumppanuutta”, Ohjelmistoyrittäjät ry:n hallituksen puheenjohtaja Matti Heikkonen sanoo.

”Yhdistyksen toiminta kumpuaa vahvasta näkemyksestä, että yrittäjät ovat Suomen talouden kasvun vetureita. Jokainen Suomeen vaurautta ja työpaikkoja luova sekä osaamista edelleen kehittävä yritys on sankariteko, jollaisia me tarvitsemme lisää. Ohjelmistoyrittäjät ry:n toimitusjohtajuus on loistava mahdollisuus olla mukana raivaamassa tietä uusille menestystarinoille”, Rasmus Roiha sanoo.

”Tulevaisuuden hyvinvointi rakentuu yrittäjyydelle. Hyvinvointia edistetään tehokkaimmin valinnoilla, jotka edistävät yrittäjyyttä ja erityisesti kasvuyrittäjyyttä. Kasvuyrittäjyyden esteiden poistaminen on yksi keskeisimpiä tavoitteitani”, Roiha lisää.

Kolmannen sukupolven yrittäjä Rasmus Roiha on ollut mukana perustamassa ja kehittämässä useita ohjelmistoalan yrityksiä. Yhtenä mobiilipalveluita kehittäneen Small Planet Oy:n perustajista hän kävi kymmenessä vuodessa läpi täyden elinkaaren nopeasta kasvusta, rahoituskierroksista ja kansainvälistymisestä yritysostoihin ja -myynteihin, liiketoimintamallin muutoksiin sekä lopulta irtautumiseen yrityksen toiminnasta. Roiha jatkaa edelleen Iwa Labs Oy:n hallituksen puheenjohtajana.

Ohjelmistoyrittäjät ry on kolminkertaistanut jäsenmääränsä viiden viimeksi kuluneen vuoden aikana. Jäseninä on nyt yli 500 ohjelmistoalan yrittäjää, johtajaa ja vastuunkantajaa. Yhdistys on saavuttanut tunnustetun aseman ohjelmistoalan edistäjänä ja puolestapuhujana.

Lehdistökuvat: www.netprofile.fi/pressphotos/ohjelmistoyrittajat

Lisätietoja:

Rasmus Roiha, toimitusjohtaja, Ohjelmistoyrittäjät ry (alkaen 21.5.2012)
rasmus (at) ohjelmistoyrittajat.fi

Puh. 0400 180 434

Matti Heikkonen, hallituksen puheenjohtaja, Ohjelmistoyrittäjät ry
matti.heikkonen (at) questback.com

Puh. 040 548 4487

Ohjelmistoyrittäjät ry on sitoutumaton innovatiivisten, ammattitaitoisten, kasvuhakuisten ja yrittäjähenkisten ohjelmistoyritysten johdon yhteisö. Toiminnallaan yhdistys kannustaa ohjelmistoalan yrittäjyyteen, edistää alan tutkimusta ja koulutusta, nostaa alan profiilia ja näkyvyyttä julkisuudessa sekä kehittää jäsenyritystensä liiketoimintaa. Vuonna 1993 perustetulla yhdistyksellä on jäsenenään yli 500 alan keskeisintä johtajaa ja vaikuttajaa. Lisätietoja: www.ohjelmistoyrittajat.fi.