Supercellin tiimi on vuoden ohjelmistoyrittäjä

Lehdistötiedote, 11.12.2013

Ohjelmistoyrittäjät ry valitsi Supercellin tiimin vuoden 2013 Ohjelmistoyrittäjäksi. Poikkeuksellinen yrityskulttuuri, innovatiivinen johtamismalli ja rohkaisu epäonnistumiseen erotti Supercellin muista finalisteista. Raati arvosti myös johtamiskulttuuria, jossa byrokratiaa ja palaverien määrää pyritään minimoimaan ja itsenäisiä tiimejä voimaannuttamaan.

”Supercell toimii esimerkkinä kaikille nopeassa kasvussa oleville yrityksille. Lisäksi Supercellin yrittäjätiimin ennakkoluuloton ja riskejä kaihtamaton asennoituminen kasvuyrittäjyyteen johtivat valintaamme”, Ohjelmistoyrittäjän puheenjohtaja Matti Heikkonen luonnehtii.

Supercell on tunnettu muun muassa Hay Day- ja Clash of Clans -mobiilipeleistään, jotka ovat menestyneet ennennäkemättömällä tavalla kansainvälisesti. Räjähdysmäinen kasvu alkoi yrityksen vaihdettua strategiaa verkkopohjaisista peleistä tableteille kehitettäviin peleihin.

Vuoden ohjelmistoyrittäjäksi valitaan yrittäjä tai tiimi, joka on tehnyt jotain poikkeuksellista ja luonut menestystä sen seurauksena.  Yrityksen tulee olla suomalainen ja yrittäjävetoinen, sekä kantaa veronsa Suomeen. Liiketoiminnan pitää olla vahvalla kasvu-uralla ja pystyä toimimaan esimerkkinä suomalaiselle kasvuyrittäjyydelle.

Edellisten vuosien palkittuja ovat:

Innofactor Oyj, Sami Ensio, 2011
Solita Oy, Heikki Halme, 2010
Snoobi Oy, Pekka Koskinen, 2009
Basware Oyj tiimi, 2008
Cidercone Oy, Tuomas Kohila, 2006
Hybrid Graphics, Mikael Honkavaara, 2005
MFlander Oy, Mika Heikinheimo, 2004
MySQL, Michael Widenius, 2003
Proha Oyj, Pekka Pere, 2002
NetHawk Oy, Heikki Oukka, 2001
Distocraft Oy, Pekka Ruusunen, 2000