Pannuhuoneessa asuu muumipeikko

Yhden pannuhuoneessa asustaa muumipeikko, toiselle se on rauhallinen leikkipaikka ja kolmannelle uskollinen lämmöntuoja. Suomen persoonallisimman pannuhuoneen metsästys alkaa olla loppusuoralla. Kilpailuun on tullut mitä omintakeisimpia vastauksia, ja osallistua voi aina kuun loppuun saakka. Öljyalan Palvelukeskus on metsästänyt Suomen persoonallisinta pannuhuonetta kesäkuun puolivälistä saakka. Kilpailuaika umpeutuu vasta elokuun lopussa ja sen jälkeen valitaan finalistit, joista yleisö saa päättää voittajan. Neljä persoonallisimman pannuhuoneen omistajaa palkitaan tuhannella litralla lämmitysöljyä. -Kilpailuun on tullut huima määrä vastauksia. Öljylämmittäjät ovat nähneet kovasti vaivaa kirjoittamalla pitkiä tarinoita ja lähettämällä valokuvia omista pannuhuoneistaan, Öljyalan Palvelukeskuksen markkinointipäällikkö Eero Kourula kertoo. -On ollut yllättävääkin huomata, kuinka tärkeä suhde ihmisillä on lämmitykseen ja omaan pannuhuoneeseensa. Kilpailutarinoita ja -kuvia on tullut Kourulan mukaan monenlaisia. Toiset ovat koristelleet pannuhuoneensa maalauksin muumipeikosta, toiset kukista. Myös tarinat ovat erilaisia ja hauskoja. Pikkutytön mielestä ”Pannuhuone talomme alakerrassa on hyvä leikkipaikka kesähelteillä”, eräälle pariskunnalle se on ”Kotimme sydän, mutta vuosien saatossa siitä on tullut myös musiikinkuunteluhuone”. Iäkkäämmälle rouvalle on tärkeää, että ”Tällainen kuvassa näkyvä öljykattila on pitänyt minut ja koko vanhan maalaispytingin lämpimänä pitkästi yli kolmekymmentä vuotta”. -Odotamme lisää mielenkiintoisia tarinoita ja hauskoja kuvia, Kourula jatkaa pilke silmäkulmassa. Lämmittämisen ei tarvitse olla tiukkapipoista ja tylsää. Suomen persoonallisimman pannuhuoneen omistaja julkistetaan 6.11.2006. Lisätietoja: Öljyalan Palvelukeskus, Eero Kourula, puh. 040 584 1917, eero.kourula@oil.fi Kaikille avoimeen kilpailuun voi osallistua lähettämällä Öljyalan Palvelukeskukseen pannuhuoneeseensa liittyvän kuvan tai tarinan. Öljyalan Palvelukeskuksen raati tekee 31.8.2006 mennessä lähetetyistä kuvista tai tarinoista esikarsinnan. Mukaan kisaan pääsee lähettämällä tarinan tai enintään kaksi persoonallista pannuhuonekuvaa sähköpostilla osoitteeseen pannuhuone@oil.fi tai postitse osoitteeseen: Öljyalan Palvelukeskus Oy, Lämmöllä: Pannuhuone, PL 1405, 00101 Helsinki. Kuvien mukaan tulee liittää kilpailuun osallistuvan nimi, osoite ja puhelinnumero. Lisätietoja kilpailusta: www.oil.fi