Valmis tekninen tila on moderni ratkaisu uudelle öljylämmittäjälle

Espoon asuntomessuilla esitellään valmis tekninen tila, johon uusi kodinrakentaja voi asennuttaa haluamaansa talotekniikkaa avaimet käteen -periaatteella. Messuilla nykyaikaisessa pannuhuoneratkaisussa esitellään aurinkoöljy-lämmitysjärjestelmää. Uusi öljylämmittäjä saa jatkossa taloonsa pannuhuoneen avaimet käteen -periaatteella. Valmis tekninen tila tuo rakentajalle yhdessä paketissa lämmitysjärjestelmän ympäristöineen. Espoon Asuntomessuilla esitellään valmista teknistä tilaa, johon on asennettu aurinkoöljy-lämmitysjärjestelmä. Tekninen tila kootaan valmiiksi jo tehtaalla ennen kuin se asennetaan paikoilleen taloon. Paikan päällä rakennuksella se täytyy vain kytkeä vesi- ja sähköverkkoon. Kaikki muu, kuten öljysäiliö, öljykattila ja -poltin ovat jo paikoillaan. Talon omistaja saa kuitenkin valita itse komponentit pannuhuoneeseensa. –Valmiissa talotekniikkaratkaisussa on monia etuja, tekninen asiamies Eero Otronen Öljyalan Palvelukeskuksesta kertoo. –Rakentajalle suurin etu on se, että kaikki talotekniset ratkaisut saadaan yhtä aikaa rakenteilla olevaan taloon. Monesti lämmitysjärjestelmään eri toimittajilta tulevat komponentit saattavat tulla työmaalle hyvin eri aikaan. Lämmitysjärjestelmään kuuluvat asennukset voidaan tehdä jo tehtaalla hyvissä työoloissa. Järjestelmän toimivuus voidaan myös testata kokoonpanopaikassa etukäteen, joten se on alusta saakka varmaa. Tilaan voi lämmitysjärjestelmän lisäksi sijoittaa myös muuta tekniikkaa, kuten sähköpääkeskuksen, ilmanvaihtokoneet, keskuspölynimurin ja murtohälytyksen. –Valmis tekninen tila on nykyaikainen ratkaisu moneen rakentajan ongelmaan, Otronen summaa. Talotekniikkakeskus aurinkoöljy-lämmityslaitteineen on esillä Espoon asuntomessuilla Öljyalan Palvelukeskuksen osastolla Rakentaja-hallissa. Lisätietoja: Öljyalan Palvelukeskuksen messuosastolta tai TT-Group Oy, myyntipäällikkö Antti Pajula, puh. 040 900 1270 tai Öljyalan Palvelukeskus Oy, tekninen asiamies Eero Otronen, puh. 040 861 8481