A.Le Coq Viron arvostetuin suuryritys

A.Le Coq valittiin ensimmäistä kertaa Kantar Emor tekemässä tutkimuksessa Viron arvotetuimmaksi suuryritykseksi.

A.Le Coq on sijoittunut aiempina kolmena vuotena kärkisijoille. Tämän vuotisen nousun ensimmäiselle sijalle Kantar Emorin tiimijohtaja Aivar Voog arvioi johtuvan A.Le Coqin näkyvästä roolista keskustelussa alkoholiveron korotusta vastaan. Alkoholiveroa laskettiin kesällä ja A.Le Coq päätyi verokeskustelussa voittajan puolelle. Lisäksi yrityksellä on vahva asema kaikilla kuluttajasegmenteillä. Yritystä arvostavat niin miehet kuin naiset, virolaiset ja ei-virolaiset sekä vanhat ja nuoret, toteaa Voog.

A.Le Coqin toimitusjohtaja Tarmo Noop toivoo, ettei yhtiöiden maine olisi riippuvainen valtion poliittisesta päätöksen teosta vaan perustuisi yhtiöiden omiin toimiin. ”Kaikki mielenkiinto yritystä kohtaan lisää näkyvyyttä ja veronkorotukseen liittyneet asiat ovat mahdollisesti vaikuttaneet osaltaan tuloksiin. Virolaisten mielipiteet ovat meille tärkeitä ja tästä johtuen olemme kiinnittäneet huomiota entistä enemmän yrityksemme sosiaaliseen ja ympäristövastuuseen.”

Kantar Emor on 1990 perustettu tutkimuslaitos ja osa kansainvälistä markkinatutkimus konsernia Kantaria.

Tutkimuksen tulokset kolmen viime vuoden ajalta ovat nähtävillä  https://infogram.com/1p5k0qwy20vd3eup3079ke31yjt3n3r2y9q?live.

Olli Heikkilä, Markkinointijohtaja, Olvi Oyj
Email: olli.heikkila@olvi.fi / Puh: 050 0 733 851

Aivar Voog, Insight Team Lead, Kantar Emor
E-mail: aivar.voog@kantar.com / Tel: 51 22 720

Olvi Oyj / Viestintä
Olvitie I-IV
74100 Iisalmi

Olvi on valmistanut juomia jo yli 140 vuotta Iisalmessa, ja nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä ja Baltian maissa. Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi.