Alkoholittomat oluet kasvavat ja tarjonta monipuolistuu

Alkoholittomien oluiden kysyntä kasvaa koko ajan. Maailmanlaajuisesti jopa 37 % kuluttajista sanoo vähentävänsä alkoholinkulutusta terveyssyistä ja haluavansa korvata perinteisen alkoholijuoman alkoholittomalla tai matala-alkoholisella vaihtoehdolla*. Tämä trendi näkyy myös kuluttajien kiinnostuksena alkoholittomia panimotuotteita kohtaan ja alkoholittomien oluiden myynti onkin kehittynyt 31 % kasvuvauhdilla**. Olvi vastaa kasvavaan kuluttajakiinnostukseen ja tuo markkinoille uutuuden, joka täydentää nykyistä, pitkälti peruslagereihin painottuvaa valikoimaa.

A.Le Coq Premium 0,3 % vehnäolut on uusi varteenotettava alkoholiton vaihtoehto. Se on myös isotoninen, jonka takia se palauttaa hyvin kehon nestetasapainon raskaan urheilu- tai fyysisen työsuorituksen jälkeen. Isotonisuus on saavutettu raaka-ainevalintojen, uuden valmistustavan ja korkeamman osmolariteetin avulla. Se ei sisällä lisättyä sokeria, eikä siten ole makea kuten monet muut alkoholittomat oluet. Parhaimmillaan olut on hyvin viilennettynä saunan tai rankan lenkin jälkeen. Olut on valmistettu Olvin tytäryhtiössä A.Le Coqissa, Virossa.

Lisätiedot:
Olvi Oyj, tuoteryhmäpäällikkö Heidi Erämaa, puh. 040 842 9675, heidi.eramaa@olvi.fi

Sähköinen lehdistötiedote ja tuotekuva on ladattavissa Cisionin palvelusta portal.ne.cision.com.

*Global Data: Trend Review, Health and avoidance -trend, 2018

**Nielsen Homescan oluet, koko Suomi, alkoholiton (alk. 0,0 - 0,5%) arvo-ostot 52 vkoa päättyen 24.03.2019. Segmentin myynnin kasvu arvossa + 31 % edv. vrt.

Olvi Oyj - Olvi plc
Olvitie I-IV
PL, P.O. Box 16
FI-74101 IISALMI
Tel.     358 290 00 1050
Fax.    358 17 838 5215

Olvi on valmistanut juomia jo yli 140 vuotta Iisalmessa, ja nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä ja Baltian maissa. Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi.