DARING DAUGHTER – UUDEN SUKUPOLVEN LAGEROLUT

Täysin uusi olutsarja, Daring Daughter, lanseerataan Suomen markkinoille maaliskuussa 2020. Se on suodattamattomiin kuivahumaloituihin lagereihin keskittyvä uusi olutsarja, jonka tuotteissa on runsaasti makua, mutta matalampi katkeruus kuin IPA-oluissa.

Inspiraationsa Daring Daughter -olutsarja on saanut Olvin nykyisestä, 2. polven panimomestari Silja Hylkisestä, joka Kööpenhaminan panimokoulussa innostui oluthiivoista ja niiden tuomista mahdollisuuksista oluenvalmistuksessa. Daring Daughter-oluet perustuvat siis ainutlaatuiseen olvilaiseen tositarinaan ja todelliseen henkilöön sekä hänen rohkeaan ja intohimoiseen tapaansa kehittää uusia oluita.

Daring Daughter Brut lager 5,5 % 0,5L tlk on vaalea, kuivaksi käytetty ultra-dry lager, joka on kuivahumaloitu Crystal -aromihumalalla. Tämä Brut lager edustaa uutta oluttyyliä Suomessa. Daring Daughter Brut lager sopii kevyiden ja myös maustettujen ruokien kanssa, kuten fetasalaatin, curryjen, maustettujen nuudeliruokien ja wokkien kanssa sekä raikastaa kivasti rasvaisia friteerattuja ruokia, etenkin kalaa. Sen energiasisältö on oluelle matala, vain 160 kJ/38 kcal 100 ml:ssa. Tarjoilulämpötila +6-10 °C.

Daring Daughter Tropical lager 5,5 % 0,5L tlk on kesäisen hedelmäinen lager, joka on kuivahumaloitu Sabro-, Amarillo- ja Chinook -aromihumalalla. Se on valmistettu uudella hiivalla ja sen esikuvina ovat olleet amerikkalaiset, trendin harjalla olevat West Coast ja Tropical lagerit. Tropical lager sopii pyöreiden makujen kanssa ja kermaisten, karamellisten ja mausteiden ruokien pariksi. Se on täydellinen ruokajuoma kampasimpukoiden, kermaisten pastaruokien ja kesäisten grilliruokien kuten Buffalo wingsien tai grillatun lohifileen kanssa. Tarjoilulämpötila: +6-10 °C.

Tuotekuvat ovat ladattavissa materiaalipankistamme: https://olvi.materialbank.net

Lisätiedot:

Heidi Erämaa, tuoteryhmäpäällikkö

heidi.eramaa@olvi.fi

Heidi Erämaa, tuoteryhmäpäällikkö
heidi.eramaa@olvi.fi

+358 40 8429675

Olvi on valmistanut juomia jo yli 140 vuotta Iisalmessa, ja nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä ja Baltian maissa. Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi.