Finnair tuo valikoimaansa suomalaisen Olvin juomat

Suomalaiset Finnair ja Olvi ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Syyskuusta alkaen Finnairin lennoilla on saanut kotimaisen Olvin juomia. Valikoimassa löytyvät Sandels-olut sekä Olvi IPA ja Fizz siideri. Olvin juomat ovat tarjolla myös Helsingin lentoaseman Finnair lounge-tiloissa. Lennoilla tarjolla olevat juomat voivat vaihdella eri reiteillä.

Finnairissa tuotteissa maistuu erityisesti pohjoismainen raikkaus. Siksi juomatoimittajankin valinnassa painottuu erityisesti suomalaisuus.

Finnairissa arvostamme puhtaita makuja, laadukkaita raaka-aineita ja vastuullisuutta. Arvomaailmamme osuu Olvin kanssa yhteen ja näin juomatoimittajan valinta oli meille helppo”, kertoo Finnair Kitchenin toiminnasta vastaava johtaja Marika Nieminen.

Vastuullisuus on valinnassa erityisen tärkeää. Muun muassa Olvin käyttämä sähkö on Suomen Luonnonsuojeluliiton hyväksymää sertifioitua EKOenergiaa ja tuotannossa tarvittava lämpö ja höyry tuotetaan omassa biomassatoimisessa, uusiutuvalla energialla toimivassa lämpölaitoksessa.

”Olvi-konsernin tuotteita viedään tälläkin hetkellä noin 50 maahan. Uskomme, että yhteistyö Finnairin kanssa ja sen tarjoama näkyvyys tukee myös vientimme kehitystä”,  kommentoi Olvin markkinointijohtaja Olli Heikkilä.

Olli Heikkilä
Markkinointijohtaja

p. 0500 733 851 / olli.heikkila@olvi.fi

Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi. Nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Tanskassa, Baltian maissa ja Valko-Venäjällä. Kestävän kehityksen edistäminen on keskeinen osa strategiaa sekä päivittäistä toimintaa. Näin kumppaneiden, asiakkaiden ja kuluttajien on helpompi tehdä vastuullisia valintoja. Olvi Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut verkostolentoyhtiö. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa Finnairille kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli. Vastuullisuus on Finnairin toiminnan keskiössä – yhtiö aikoo puolittaa nettopäästönsä vuoden 2025 loppuun mennessä vuoden 2019 tasosta, ja saavuttaa hiilineutraaliuden viimeistään vuoden 2045 loppuun mennessä. Finnair on oneworld-allianssin jäsen. Finnair Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä.

Avainsanat: