Korjaus Olvi Oyj:n tilinpäätöstiedotteeseen 9.2.2024 klo 9.00

Olvi Oyj    Pörssitiedote 9.2.2024 klo 15.30

Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot

Korjaus Olvi Oyj:n tilinpäätöstiedotteeseen 9.2.2024 klo 9.00

Olvi Oyj:n tilinpäätöstiedote sisälsi virheellisen englanninkielisen käännöksen koskien segmenttikohtaista liiketoiminnan kehitystä loka-joulukuulta 2023 ja Valko-Venäjän liiketulosta paikallisessa valuutassa. Korjattu kappale on:

Valko-Venäjän valuuttakurssi jatkoi heikentymistä

Valko-Venäjän segmentin liikevaihto laski 20,9 ja myyntivolyymi 2,1 prosenttia. Myyntivolyymin lasku johtui vertailukautta pienemmistä myyntikampanjoista. Kokonaiskysyntä markkinoilla kasvoi edelleen kaikissa tuotekategorioissa. Euromääräiseen liikevaihtoon vaikutti merkittävästi heikentynyt valuuttakurssi, sillä paikallisvaluutassa liikevaihto kasvoi 6,7 prosenttia. Raportoitu liiketulos kasvoi 132,1 prosenttia ja oli 3,9 miljoonaa euroa. Jos jätetään huomioimatta vertailukauteen kohdistuneet, myytävissä oloaikaan liittyneet ylimääräiset poistot*, vuoden 2022 neljännen vuosineljänneksen liiketulos olisi ollut 5,0 miljoonaa euroa. Tähän verrattuna liikevoitto laski 22,0 prosenttia. Tämä on linjassa sen kanssa, että valuuttakurssi on heikentynyt vertailukauteen nähden 35 prosenttia. Paikallisessa valuutassa liiketulos kasvoi 219,7 prosenttia ja ylimääräiset poistot vertailutiedoissa huomioiden 5,1 prosenttia.

Patrik Lundell

Patrik Lundell, toimitusjohtaja, Olvi Oyj, puh. 0290 00 1050