Mitä olutta suomalaiset haluavat juoda?

Pintahiivaoluiden myynti kasvaa 13 % vuosivauhtia ja Olvi vastaa kasvavaan kysyntään syksyisellä uutuudella*.

Olvi sekä oululainen startup-yritys Pint Please tekivät alkuvuodesta kaikille kuluttajille avoimen kausiolutäänestyksen, jossa oli mahdollisuus äänestää kolmesta eri maateemasta, niiden alla olevasta eri alaoluttyylistä sekä kolmesta katkerotasosta. Äänestyksen toteutti Pint Please ja siihen osallistui liki 3 800 kuluttajaa. Olvi tuo nyt markkinoille näiden kuluttajien toiveiden mukaisen kausierikoisoluen.

Äänestystuloksen mukaisesti OLVI Winter Ale 5,0 % on Scottish Export Ale. Maateemoista Skotlanti oli kuluttajia kiehtovin. Skotlantilaisista oluttyyleistä Suomessa verrattain harvinainen Scottish Export oli äänestyksen ylivoimainen suosikki. OLVI Winter Ale 5,0 % on oluttyylin mukaisesti keittovaiheessa brittiläisillä aromihumalilla humaloitu täysmallas-ale, jonka valmistuksessa on käytetty uutta hiivaa sekä paahdettua ohraa. Se on väriltään ruskea ja sesonkiin sopiva, maultaan maltainen ja maltillisesti humaloitu Iisalmessa valmistettu pintahiivaolut. Muiden OLVI erikoisoluiden tapaan se on suodattamaton ja pastöroimaton. Tämä olutuutuus on valikoimassa 31.3.2020 asti.

Lisätiedot: Olvi Oyj, tuoteryhmäpäällikkö Heidi Erämaa, puh. 040 842 9675, heidi.eramaa@olvi.fi ja Pint Please Global Oy, toimitusjohtaja Juha Karppinen, puh. 040 134 4066, juha.karppinen@pintplease.com

Sähköinen lehdistötiedote ja tuotekuva on ladattavissa Cisionin palvelusta portal.ne.cision.com.

* Valvira alkoholitilastot 1-4/2019 vs. edv.

Olvi Oyj - Olvi plc
Olvitie I-IV
PL, P.O. Box 16
FI-74101 IISALMI
Tel.     358 290 00 1050
Fax.    358 17 838 5215

Olvi on valmistanut juomia jo yli 140 vuotta Iisalmessa, ja nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä ja Baltian maissa. Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi.

Pint Please on oluenystävän mobiilisovellus, josta löydät yli 2,3 miljoonaa olutarviota sekä tiedot yli 162 000 eri oluesta ja 26 000 panimosta. Arvioiden perusteella Pint Please osaa suositella Sinulle lähialueesi parhaimmat oluet, pubit ja kaupat. Pint Please auttaa pitämään kirjaa nauttimista oluista ja löytämään uusia oluttuttavuuksia.

Avainsanat: