Muteman Ginger Beer ei ole olutta

Muteman syntyi Olvin ja Helsinki Distilling Companyn yhteistyön tuloksena ja tämän tuotemerkin alla lanseerattiin ensimmäinen suomalainen premium tonicvesi keväällä 2019. Nyt tuoteperhe saa toisen jäsenen, kun Muteman Ginger Beer saapuu markkinoille.

Nimestään huolimatta Muteman Ginger Beer ei ole olutta, vaan yksi suosituimpia miksereitä. Ginger beer on yleisesti maailmalla vanha juttu, mutta Suomessa verraten uusi ja kasvava ilmiö. Tislaamomestari Mikko ”Muteman” Mykkänen on kehittänyt tämän nimeään kantavan Muteman Ginger Beer’in, joka tulee kauppoihin syyskuussa. ”Muteman Ginger Beer´issä on panostettu erityisesti laadukkaisiin raaka-aineisiin ja se sisältää mm. aitoa inkivääriä”, kertoo Olvin markkinointijohtaja Olli Heikkilä.

Muteman Ginger Beer on voimakkaan inkiväärinen ja maussa löytyy ripaus sitruksen kuorta. Tuote sopii erittäin hyvin nautittavaksi myös sellaisenaan vaikkapa jäämurskan ja limen kera.

Mikko Mykkänen on toiminut Helsinki Distilling Companyn tislaajamestarina sen perustamisesta alkaen ja on suunnitellut yrityksen kaikkien tuotteiden reseptit sekä Muteman-tuoteperheen mikserituotteet. Mykkänen on Suomen tämän hetken ansioitunein tislaamomestari, hänen tuotteensa ovat voittaneet kultaa niin Euroopassa, Aasiassa kuin Amerikassa.  Euroopan Innovatiivisin Tislaaja -tunnustus annettiin Mykkäselle Destille Berlin 2018 -messuilla.Tunnustus annettiin erityisesti uusien tuotteiden luomisesta sekä ekologisista raaka-aineiden käyttö- ja tuotantomenetelmistä. Mykkänen on myös Lontoossa toimivan The Gin Guild -yhdistyksen jäsen, yhtenä harvoista Iso-Britannian ulkopuolisista jäsenistä.

Laura Innilä

tuoteryhmäpäällikkö

Olvi Oyj - Olvi plc
Olvitie I-IV
PL, P.O. Box 16
FI-74101 IISALMI
Tel.     358 290 00 1050

Olvi on valmistanut juomia jo yli 140 vuotta Iisalmessa, ja nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä ja Baltian maissa. Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi.