Olvi goes Oceanic – trooppinen tuulahdus Iisalmesta!

Pohjahiivalla valmistetut vaaleat lageroluet ovat edelleen suosituin oluttyyli Suomessa. Pintahiivaoluissa IPA-oluet ovat suomalaisten ehdottomia suosikkeja ja erikoisoluissa suosituin tyyli. Hyvänä kakkosena erikoisoluissa tulevat hedelmäiset ja IPA-oluita hieman helpommin juotavat NEIPA- eli New England IPA-oluet.* Näillä molemmilla tyyleillä on paljon kysyntää ja laaja käyttäjäkunta. Nyt Olvi tuo markkinoille uudenlaisen vahvemman NEIPAn, OLVI Oceanic NEIPA 6,0 % -oluen.

Lakimuutoksen myötä Olvi tuo markkinoille uudenlaisen vahvemman NEIPAn, OLVI Oceanic NEIPA 6,0 % -oluen, jonka valmistuksessa on käytetty suutuntumaa tuomaan ohran lisäksi myös hieman kauraa ja vehnää. Makuprofiililtaan uutuus on NEIPA-tyylille uskollinen eli hedelmäinen. Se  kuivahumaloidaan uusiseelantilaisilla Superdelic-, Motueka- ja Nectaron-lajikkeilla, joista Superdelic ja Nectaron ovat erityisen kiinnostavia, Suomessa vielä varsin uusia aromihumalia. Superdelic tuo olueeseen mansikan, vadelman, karhunvatukan, sitruksen ja karkin aromeja ja Nectaron vastaavasti ananaksen, passionhedelmän ja persikan makuvivahteita.

OLVI Oceanic NEIPA 6,0 % on pastöroimaton, täysmaltainen, väriltään kullankeltainen (EBC: 9) ja suodattamattomana samea pintahiivaolut. Makuprofiililtaan uutuus on keskitäyteläinen, keskikatkeroinen (EBU: 40) ja voimakkaasti trooppisen hedelmäiseksi humaloitu ja sen kantavierre on 13,0°. Tämän oluen maku on parhaimmillaan 6–10 ⁰C tarjoilulämpötilassa. Se sopii hyvin nautittavaksi mausteisen intialaisen tai thairuoan, grillatun kanaruoan, pizzan, friteerattujen kala- ja vuohenjuustoruokien sekä cheddarin kanssa. Uutuus on saatavilla värikylläisyydeltään räväkässä, Uuden-Seelannin luontoa kuvastavassa 0,5L tölkissä, joka viestii hedelmäisestä oluesta.

Heidi Erämaa

Tuoteryhmäpäällikkö

heidi.eramaa@olvi.fi

Sähköinen tiedote ja tuotekuva on ladattavissa Cisionin palvelusta https://news.cision.com/fi/olvi-oyj Tuotekuva löytyy myös julkisesta kuvapankistamme https://olvi.materialbank.net

* Pint Please: Suosituimmat oluttyylit Suomessa 1-8/2024 arvioiden lukumäärässä.

Olvista

Olvi on valmistanut juomia jo yli 140 vuotta Iisalmessa, ja nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa ja Itämeren alueella. Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi.

Henkilöiden yhteystiedot on kerätty Olvi Oyj:n ja sen yhteistyökumppaneiden toimesta, henkilöiden omalla tai heidän työnantajiensa suostumuksella. Olvi Oyj on sitoutunut noudattamaan EU:n Tietosuoja-asetusta, Suomen henkilötietolakia, tietoyhteiskuntakaarta sekä muuta soveltuvaa tietosuojalainsäädäntöä, joka liittyy rekisteröidyn yksityisyyteen sekä käsittelemään henkilötietoja hyvän tiedonhallinta- ja tietojenkäsittelytavan mukaisesti. Olvin voimassaolevat tietosuojakäytännöt ovat saatavissa pyydettäessä tai Olvin kotisivuilta www.olvi.fi. Rekisteristä voi poistua lähettämällä sähköpostitse asiaa koskevan pyynnön osoitteeseen asiakaspalvelu@olvi.fi.

Pint Please on oluenystävän mobiilisovellus, josta löydät yli 6 miljoonaa olutarviota sekä tiedot yli 310 000 eri oluesta ja yli 30 000 panimosta. Arvioiden perusteella Pint Please suositelee Sinulle lähialueesi parhaimmat oluet, pubit ja kaupat. Pint Pleasessa voit pitää kirjaa nauttimistasi oluista, löytää uusia oluttuttavuuksia ja kommunikoida muiden oluenystävien kanssa. Pint Please Global Oy on sitoutunut noudattamaan EU:n Tietosuoja-asetusta, Suomen henkilötietolakia, tietoyhteiskuntakaarta sekä muuta soveltuvaa tietosuojalainsäädäntöä, joka liittyy rekisteröidyn yksityisyyteen sekä käsittelemään henkilötietoja hyvän tiedonhallinta- ja tietojenkäsittelytavan mukaisesti. Pint Pleasen yhteystietorekisteristä voi poistua lähettämällä sähköpostitse asiaa koskevan pyynnön osoitteeseen info@pintplease.com.