Olvi investoi keittämöön sekä varasto- ja keräilykapasiteetiin lisäämiseen

Olvi investoi keittämöön sekä varasto- ja keräilykapasiteetiin lisäämiseen

Olvi Oyj hallitus on päättänyt investoida Iisalmen tehtaan keittämön kapasiteetin sekä varasto- ja keräilykapasiteetin lisäämiseen seuraavien 4 vuoden aikana. Investoinneilla vastataan kasvaneeseen kysyntään ja vahvistetaan toimitusvarmuutta. Investointi on kokonaisuudessaan noin 45 miljoonaa euroa.

Uudella keittämöllä saamme käyttöömme alan viimeisintä tekniikkaa. Tällä tavoin varmistamme, että saavutamme uudet haasteelliset tavoitteemme ympäristö- ja tehokkuustavoitteiden suhteen. Keittämön uudistaminen mahdollistaa myös uusien tuotteiden lisäämisen portfolioomme, palvelemaan asiakkaiden ja kuluttajien tarpeita, toteaa tuotantojohtaja Tomi Vuorinen.

Varasto- ja keräilykapasiteettia lisäämällä vahvistamme kykyämme toimittaa tuotteet oikea-aikaisesti kaikille asiakkaillemme. Varastokapasiteetin lisäys osaltaan mahdollistaa puskurivarastoinnin lisäämisen tuotteille erityisesti kesäsesongin saatavuuden varmistamiseksi, jatkaa Vuorinen.

Investointien rakennusprojektit on suunniteltu aloitettavaksi vuoden 2024 aikana. Tilojen arvioidaan olevan operatiivisessa käytössä loppukesällä 2026.

tuotantojohtaja Tomi Vuorinen 040 503 5576 / tomi.vuorinen@olvi.fi

Tomi Vuorinen
tuotantojohtaja
tomi.vuorinen@olvi.fi

Vuonna 1878 perustettu Olvi Oyj on Olvi-konsernin emoyhtiö. Olvi Oyj:n pääkonttori ja tuotantolaitos sijaitsevat Iisalmessa, myynti- ja markkinointitoimisto Helsingissä. Toimimme kuudessa eri maassa Euroopassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 583,7 miljoonaa euroa ja liikevoitto 59,8 miljoonaa euroa. Vuonna 2022 Olvi-konserni valmisti 956,1 miljoonaa litraa juomia. Konsernin henkilömäärä oli 2 335.