Olvi ja HAVU Gaming lanseeraavat maailman ensimmäisen e-urheilujuoman

Olvi ja HAVU Gaming lanseeraavat yhteistyössä maailman ensimmäisen e-urheilujuoman, TEHO Esportin.TEHO Esport avaa täysin uuden juomasegmentin; kyseessä ei ole energia- eikä urheilujuoma. Juoman ominaisuudet on suunniteltu erityisesti tukemaan peliharrastusta sekä kilpapelaamista.

Olvi on suunnitellut juoman yhteistyössä esports-organisaatio HAVU Gamingin peliammattilaisten kanssa. TEHO Esport sisältää sinkkiä, joka edisätää näön pysymistä normaalina ja B2-vitamiini taas puolestaan tukee jaksamista sekä vireyttä. Juoma on hiilihapoton sekä helposti juotava ja pirteän mangon sekä yuzun makuinen. Lisäksi juoma on kofeiiniton ja sen vuoksi vastuullinen vaihtoehto myös nuorimmille pelaajille. Kilpapelaaminen ja harjoittelu vaativat pitkiä yhtäjaksoisia pelisessioita, ja TEHO Esport- juoman kaikki ominaisuudet tukevat pitkän aikavälin jaksamista sekä reaktionopeutta, ilman häiritseviä energiapiikkejä.

TEHO Esport -juoma tulee olemaan HAVUn kilpapelijoukkueiden virallinen treeni- ja turnausjuoma. Juoma tukee myös HAVU Stream Teamin Twitch-pelistriimaajien päivittäistä tekemistä. Live-striimaaminen on ammatti, joka vaatii pitkäkestoista keskittymistä sekä energiaa pelaamiseen ja yleisön kanssa kommunikointiin.

Olvi sekä HAVU toteuttavat yhteistyössä TEHO Esport-juoman lanseerauksen sekä suunnitteilla on yhteisiä markkinointitempauksia ensi vuodelle. Olvi ja HAVU ovat molemmat ylpeästi suomalaisia toimijoita, ja haluavat yhdessä korostaa vastuullisia kulutusvalintoja sekä tukea suomalaisten esports-pelaajien nousua maailman huipulle.

TEHO Esport -juoma on saatavilla S-ryhmän Prismoissa heti vuoden 2020 alusta alkaen.

"Todella makeaa päästä tekemään aidosti pelaajia tukevaa juomaa, ja nimenomaan yhdessä Olvin kanssa! Meille HAVUssa on tärkeää, että kaikki yhteistyömme edustavat vastuullisia arvoja. Olemmekin innoissamme, että pääsimme kiteyttämään HAVU-hengen juomaan, joka sopii jokaiselle nuorellekin pelaajalle!"
- Lasse Salminen, HAVU Gaming Oy:n toimitusjohtaja

"Kokonaan uusia tuoteryhmiä keksitään harvoin. Voi hyvinkin olla, että viiden vuoden päästä e-urheilujuomat ovat energiajuomien kokoinen markkina. Samalla tehdään hyvää tarjoamalla vastuullisempaa juomaa. Mahtavaa olla mukana tällaisessa projektissa."
- Olli Heikkilä, Markkinointijohtaja, Olvi Oyj

Olli Heikkilä, markkinointijohtaja, Olvi Oyj
+358 500 733 851 / olli.heikkila(at)olvi.fi

Laura Innilä, tuoteryhmäpäällikkö, Olvi Oyj
+358 40 485 8266 / laura.innila(at)olvi.fi

HAVU/esports

Elektroninen urheilu (engl. esports) on tietotekniikkaa hyödyntävää kilpaurheilua. Sponsor Insightin tutkimuksen mukaan Suomessa on noin 400 000 – 450 000 esportsista kiinnostunutta kuluttajaa. E-urheilu on noussut Suomessa 18-29 –vuotiaiden miesten keskuudessa kiinnostavimmaksi urheilulajiksi ohi jääkiekon.

HAVU Gaming on vuonna 2017 perustettu elektronisen urheilun seura ja tutkimuksen mukaan lajin toiseksi seuratuin joukkue.
(Lähde: Sponsor Insight Sponsor Navigator tutkimus 2019).

Vuonna 1878 perustettu Olvi Oyj on ainoa itsenäisenä suomalaisena 1800-luvulta saakka säilynyt panimoyritys. Olvi-konsernin tytäryhtiöt sijaitsevat Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Valko-Venäjällä. Konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 384,3 miljoonaa euroa ja henkilömäärä 1738. Vuonna 2018 Olvi-konserni valmisti 701,3 miljoonaa litraa juomia. Olvi valmistaa oluita, siidereitä, lonkeroita, virvoitusjuomia, kivennäis- ja vitamiinivesiä, urheilujuomia ja energiajuomia. Päätuotemerkit Suomessa ovat OLVI, Sandels, A.Le Coq, FIZZ, Sherwood, Kane's, TEHO, Health LAB, TEHO Sport, Olvi Vichy ja KevytOlo.

Lainaukset

Lasse Salminen, HAVU Gaming Oy:n toimitusjohtaja