• Olvi Oyj/

Olvi kuuli kuluttajia – markkinoille trendikäs Olvi NEIPA 5,0 % sekä suodattamaton Sandels Juhlaolut 5,3 %

Erikoisolutmarkkina on edelleen vahvassa + 17 % kasvussa* ja New England ja Hazy IPA:t ovat suosituimpien oluttyylien joukossa**. Olvi toi syksyllä 2020 markkinoille matala-alkoholisen OLVI Rye Mild NEIPA 2,5 % -oluen. Sen saaman hyvän vastaanoton sekä lukuisien kuluttajatoiveiden*** kannustamana Olvi tuo nyt markkinoille myös vahvemman NEIPA-oluen.

OLVI NEIPA 5,0 % on suodattamaton, pastöroimaton täysmaltainen New England IPA, joka on maultaan sitrusmainen trooppisilla sävyillä. Sen valmistuksessa on käytetty myös kauraa tuomaan makuun täyteläisyyttä ja suutuntumaan runsautta. Oluessa on myös osin uudentyyppisiä humalia, kuten kokeellista sitruksista ja yrttistä Lemondropia sekä El Doradoa, joka on verrattain harvinainen katkero- ja aromihumala, jossa on ananaksen ja mangon aromia. Väriltään tämä olut on vaalea (EBC 10), keskikatkeroinen (EBU 31) ja sen kantavierrepitoisuus on 10,9 %. OLVI NEIPA 5,0 % sopii  mausteisten intialaisten ja thaimaalaisten ruokien, kana- ja kalaruokien sekä pizzan kanssa. Sen voi yhdistää myös juustojen, kuten cheddarin ja vuohenjuustoruokien sekä kermaisten jälkiruokien kanssa. Tämän hedelmäisen uutuuden maku on parhaimmillaan viilennettynä, 6 -10-asteisena ja se on saatavilla värikkäässä 0,5 L tölkissä.

Klassikko uudella twistillä - Sandels Juhlaolut suodattamaton 5,3 %

Täyteläinen Sandels Juhlaolut Suodattamaton 5,3 % tulee sadonkorjuun ja uuden humalasadon kunniaksi valikoimaan näyttävässä kultaisessa 0,5 L tölkissä sekä ravintoloissa hanaoluena.   Suodattamattomuus voimistaa hieman Sandelsin ominaismakua, joten uutuus on maultaan hieman suodatettua Sandels-olutta aromikkaampi. Tämä kullankeltainen, keskiasteisesti humaloitu pastöroimaton olut sopii muiden lageroluiden tapaan erinomaisesti tasapainottamaan rasvaisten ja suolaisten kalojen, kuten sillien, silakoiden ja graavatun kalan makua. Nauti se viilennettynä + 6-+10 ⁰C tarjoilulämpötilassa. Uutuus on saatavilla maaliskuun 2022 loppuun saakka.

Heidi Erämaa
tuoteryhmäpäällikkö

heidi.eramaa@olvi.fi

Tuotekuva löytyy myös julkisesta kuvapankistamme https://olvi.materialbank.net

*Nielsen Homepanel Total Suomi, erikoisoluet arvossa MAT 310121, ** Pint Please: suosituimmat oluttyylit alk.<5,5 %, *** Olvi kuluttajapalautteet 2020-21.

Olvi on valmistanut juomia jo yli 140 vuotta Iisalmessa, ja nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä , Baltian maissa ja Tanskassa. Panimomestari William Gideon Åberg ja rouvansa Onni perustivat panimon Iisalmeen vuonna 1878, jolloin Suomessa toimi noin 78 panimoa. Itsenäisenä suomalaisena niistä on säilynyt ainoastaan Olvi.